توجه به صنايع‌دستي تحول اقتصادي را به همراه دارد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران، فرماندار شهر ري، مسئول اداره ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان ري و جمعي از هنرمندان و صنعتگران اين شهرستان حضور داشتند.

بنابراين گزارش مسئول اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ري با بيان اينکه براي بستر سازي مناسب برپايي اين نمايشگاه از تمامي هنرمندان اين شهرستان در فراخواني دعوت به عمل آمد، اظهار داشت: تا به امروز سعي در برگزاري سه تا چهار نمايشگاه صنايع دستي را در اين شهرستان داشته ايم که چکيده ان را امروز در قالب اين نمايشگاه مشاهده مي‌کنيد.

تقوايي ادامه داد: در حال حاضر بيش از 300 کارگاه صنايع دستي در زمينه‌هاي مختلف سفال، شيشه، معرق در سطح اين شهرستان فعال هستند، که با توجه به پتانسيل بالايي که در سطح شهر وجود دارد در هر کارگاه بيش از 70 نفر فعال هستند.

وي مهمترين بخش مشکلات صنعتگران اين شهرستان را در نبود شهرک توليد محصولات صنايع دستي و بازارچه فروش براي اين توليدات دانست و بيان داشت: متأسفانه هنرمندان و صنعتگران ما در يک شرايط نامساعد و غير بهداشتي فعاليت مي‌کنند.

همچنين فرماندار شهر ري نيز با حضور در در اين مراسم با بيان اينکه اين شهرستان از پتانسيل بالايي براي معرفي توليدات خود برخوردار است، گفت: فرمانداري نيز با تمامي نيروي خود و در حد توان، براي به ثمر نشستن اين پتانسل‌ها از هنرمندان حمايت مي‌کند.

موسوي مدني همچنين از مسئولان صنايع دستي کشور براي حمايت از صنعتگران در عرصه راه اندازي تعاوني‌هاي صنايع دستي، اختصاص مراکز فروش و ايجاد نمايشگاه‌هاي دائمي در اين شهرستان کمک خواست.

وي خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است هرجا که در کشور توجه ويژه به صنايع دستي لحاظ شده است، تحولي جدي را در اقتصاد کشور شاهد بوده ايم./111

انتهای پیام/

کد خبر 138705208