نخستين نشست سفال در قزوين برگزارشد

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي استان قزوين در اين جلسه که با حضور معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين و جمعي از هنرمندان سفال تشکيل شد فريده تطهيري مقدم هنرمند سفالگر با اشاره به روند تاريخ سفال گفت:در طول تاريخ هنرمندان بي ادعا آثاري ماندگار را خلق کرده و يک پديده نادر را براي ما به ارمغان گذاشته‌اند و وظيفه همه ماست که با نگاه وسيع و پرسشگر لايه هاي آن را شناخته و هدف‌ها و محورهاي خلق آن آثار را بررسي کنيم.

فريده تطهيري مقدم افزود: يک هنرمند علاوه بر به کارگيري ابزارهاي موجود و انگيزه مثبت در خلق يک اثر، بايد امکان ايجاد خلاقيت و آفرينش نو را در هنرش به وجود آورد و اين مهم جز با به روز کردن اطلاعات ، شفاف سازي هدف، ايجاد انگيزه براي کار نوين و تفکر در کارهاي گذشتگان امکان پذير نيست.
وي قزوين را يکي از استان‌هاي خوب در هنر سفال خواند و اظهار داشت: قزوين در جامعه سفالگري قابليت خوبي داشته و با يک برنامه ريزي و مقررات منسجم مي تواند به پرورش سفالگران جوان که آينده‌اي درخشان دارند بپردازد.

حميد رضا قاسمي معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قزوين نيز با اشاره به فعاليت هاي انجام شده در صنايع دستي به خصوص سفال در قزوين گفت: ايجاد بستر مناسب براي صنايع دستي مهم بوده و با تعريف زير ساخت‌هاي اصلي در آموزش اميدواريم بتوانيم جامعه آماري را وسيع و نتيجه اين عملکرد را در دوره‌هاي مختلف ارزيابي کنيم.

قاسمي تعريف درست هنرمند ازخلق هنر را مهم خواند و ياد آور شد: يک هنرمند بايد ارزش هنري را که خلق مي‌کند به صورت واقعي درک نموده و با عشق و اعتقاد آن را عرضه نمايد./106


انتهای پیام/

کد خبر 1387052926