درج برنامه افزايش تورهاي ورودي برروي پايگاه ستاد تسهيلات سفر

به گزارش ميراث آريا( chtn)، اين برنامه يکي از سياست‌هاي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است و در کنار اجراي طرح تور‌هاي همگاني اجرا مي‌شود. در اين برنامه بيش از 200 بسته از تور‌هاي تخصصي و علائق خاص گنجانده شده است.

در مقدمه اين طرح مطرح شده است، گردشگري در بسياري از شهرها و مناطق توريستي جهان به صورت سنتي و براي جذب گردشگر عام برنامه‌ريزي و اداره مي‌شود، اما از بيش از يک دهه پيش تنوع فعاليت‌ها در شهرها و مناطق مقصد گردشگران از يک سو و تغيير شيوه‌هاي زندگي در کشور‌هاي توسعه يافته از سوي ديگر موجب شد که تلاش‌ها و برنامه‌ريزي‌ها معطوف به جذب گردشگران خاص با علايق ويژه شود. در توضيح اين موضوع بايد گفت که امروز جهانگردان مشکل‌پسندتر شده‌اند و در جستجوي محصولات گردشگري هستند که علايق خاص‌شان را برآورده کند؛ علايقي مانند تحصيل، ماجراجويي، درمان جسمي و آرامش روحي، ورزش، تجارت و غيره .

از سوي ديگر در کشورهاي توسعه‌يافته، فعاليت‌هاي داخل منزل مانند باغباني، تماشاي تلويزيون، استفاده از کامپيوتر و همچنين فشار کار باعث شده که نگاه به برنامه‌هاي گذران وقت در خارج خانه نظير سفر و جهانگردي سختگيرانه‌تر و گرايش به تعطيلات کوتاه مدت با برنامه‌اي خاص بيشتر شود.

اين پکيج که در اختيار آژانس‌هاي مسافرتي قرار گرفته است تا مديران آژانس‌هاي مسافرتي در کنار برگزاري تورهاي همگاني و برنامه‌هاي خاصي که دارند به گسترش اين نوع از گردشگري نيز در کشورمان توجه کنند.

گردشگري سلامت، طبيعت درماني، حمام‌هاي آب گرم، جراحي‌هاي تخصصي، گردشگري ورزشي، رصد ستارگان، بيابان گردي، مکاشفه طبيعت، شکار و ماهيگيري، گردشگري تجاري و گردشگري مناسبتي از جمله سرفصل‌هاي تورهاي با علائق ويژه است.

علاقه‌مندان براي استفاده بيشتر از اين طرح مي‌توانند به پايگاه اطلاع رساني ستاد تسهيلات به آدرس www.stsi.ir مراجعه کنند./102

انتهای پیام/

کد خبر 1387053057