آهنگران هنري از حق بيمه 10 درصدي بي بهره اند

علي اصغر براتلو در گفتگو با ميراث آريا(CHTN)، با بيان اين مطلب گفت: کارشناسان بيمه تأمين اجتماعي چلنگري و آهنگري هنري مشمول اين طرح از بيمه نمي‌شوند.

وي با اشاره به اينکه کارگاه‌هاي درو پنجره سازي شامل اين طرح از بيمه مي شوند، اظهار داشت: با وضعيت اعلام شده، کارگران حاضر به فعاليت در کارگاه‌هاي ما نيستند.

اين صنعتگر تهراني تصريح کرد: با وجود کسادي بازار که در حال حاضر اکثر اصناف کشور را در برگرفته است، کار فرمايان اين صنف نيز قدرت پرداخت دستمزدهاي بالا و يا پرداخت حق بيمه 30 درصدي کارگران خود را ندارند.

براتلو با اشاره به متغير بودن بازار توليدات صنايع دستي در کشور گفت: صنف آهنگري هنري نيز چون بسياري از رشته‌هاي صنايع دستي و هنري در بسياري از مواقع از اين تغيير و تحولات دچار آسيب مي‌شود.

وي ادامه داد: متأسفانه هيچ تعاوني و اتحاديه‌اي که به طور مشخص از هنرمندان اين صنف حمايت کند وجود ندارد ضمن اينکه به نظر مي رسد توليدات مربوط به آهنگري هنري به خوبي نتوانسته جايگاه خود را در ميان مردم باز کند.

اين صنعتگر صنايع دستي با بيان اينکه ورود طرح‌هاي جديد مي تواند در حل بسياري از مشکلات توليد کنندگان در بدست آوردن بازار فروش مؤثر باشد، گفت: البته با توجه به سليقه‌اي بودن پذيرش اين محصولات اين رويکرد بايد بسيار آگاهانه صورت پذيرد./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387060538