برگزاري مرحله دوم کارشناسي داوري‌هاي مهر اصالت در اصفهان

دبير اجرايي برنامه داوري‌هاي مهر اصالت سال جاري در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر گفت: با پايان پذيرفتن مرحله اول کارشناسي اين توليدات و ارسال 210 اثر به اصفهان، مرحله دوم کارشناسي بر روي اين آثار سه شنبه و چهارشنبه همين هفته برگزار مي‌شود.

محمد رضا بازغي با اشاره به اينکه تا پايان مهلت ارسال آثار نزديک به 600 اثر به معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي ارسال شد، اظهار داشت: از ميان آثار ارسالي تعداد قابل توجهي از آن‌ها به دليل برخوردار نبودن از مشخصه‌هاي اصلي اين داوري‌ها کنار گذاشته شدند.

وي ادامه داد: داشتن بار فرهنگي و اصالت، نوآوري و خلاقيت، طبيعي بودن مواد اوليه، همساز بودن با محيط زيست و هماهنگي با بازارهاي جهاني از بعد قيمت از ويژگي‌هاي مهم اين آثار براي رسيدن به داوري‌هاي مرحله دوم بوده است.

دبير اجرايي داوري‌هاي مهر اصالت در سال جاري با بيان اينکه آثار رسيده به اين دوره از داوري‌ها در اصفهان و طبق نظر کارشناسان خبره کشورمان بررسي مي‌شود، افزود: 9 داور ايراني از استان‌هاي مختلف و با تخصص‌هاي متفاوت در رشته‌هاي مختلف صنايع دستي در اين مرحله به قضاوت مي‌نشينند.

بازغي تصريح کرد: ساير کشور‌هاي شرکت کننده در داوري‌هاي اين دوره چون قزاقستان، ترکمنستان، تاجيکستان و افغانستان نيز قرار است آثار خود را تا پايان شهريورماه به اصفهان ارسال مي‌کنند.

وي وضعيت آثار ارسالي ايران را براي داوري‌هاي امسال بسيار بهتر از سال گذشته ارزيابي کرد و افزود: اين توليدات امسال از لحاظ کاربرد و ابتکار با سال گذشته قابل مقايسه نيستند.

محمد رضا بازغي تعداد آثار ارسالي به معاونت صنايع دستي در سال گذشته را 230 اثر دانست و گفت: تنها 15 اثر از اين تعداد امکان حضور در مراحل دوم و سوم را يافتند.

دبير اجرايي داوري‌هاي مهر اصالت افزود: اينکه چه تعداد اثر در اين مرحله پذيرفته شود مشخص نيست و شايد تمامي آثار ارسالي مورد پذيرش قرار گيرد.

گفتني است داوري‌هاي مهر اصالت در سال جاري با حضور آثار صنايع دستي از نقاط مختلف کشورمان و تعدادي از کشورهاي منطقه 12 تا 17 مهرماه در شهر اصفهان برپا مي‌شود./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387061637