سنقر ميزبان صنايع دستي استان کرمانشاه

نصرت الله سپهر معاون هنر هاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه با اعلام خبر فوق به ميراث آريا(chtn) گفت: اين نمايشگاه پس از ماه مبارک رمضان در پارک شاهد شهرستان سنقر که در مرکز شهر واقع شده است،برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينکه غرفه‌هاي موجود در اين نمايشگاه به صورت رايگان در اختيار هنرمندان قرار مي گيرد، افزود: ‌اين نمايشگاه با 25 غرفه از صنايع دستي استان و شش غرفه چادر هاي سنتي برپا مي شود.

سپهر خاطر نشان کرد: براي حضور در اين نمايشگاه از استان‌هاي همجوار از جمله لرستان، کردستان ،همدان،ايلام و مرکزي به منظور عرضه محصولات صنايع دستي خود دعوت به عمل آورديم.

معاون هنر هاي سنتي و صنايع دستي استان کرمانشاه گفت: طراحي پوستر و مکان‌يابي براي نمايشگاه صورت گرفته است، همچنين دعوتنامه براي حضور هنرمندان در اين نمايشگاه ارسال شده است.

وي افزود: با همکاري سازمان تربيت بدني مکاني را براي اسکان هنرمندان و صنعتگران در نظر گرفته ايم تا زمينه اي براي رشد آثار صنايع دستي در استان کرمانشاه و استان هاي همجوار بوجود آيد.

سپهر در خصوص صنايع دستي شهرستان سنقر و کليايي گفت: شهرستان سنقر يکي از شهرستان هاي مهم استان به لحاظ بافت فرش و گليم است همچنين به لحاظ سردسير بودن اين شهرستان بافت‌هاي پشمي شامل جوراب، دستکش، شال و کمربند رواج دارد علاوه بر اين هنرمندان ماهري در ساير هنرهاي سنتي همچون معرق،منبت،مشبک در اين شهرستان فعاليت مي کنند./117

انتهای پیام/

کد خبر 138706167