1400 نسخه کتاب‌ خارجي در تالار‌ کودک کتابخانه ملي

به گزارش ميراث آريا (chtn) مشاور فرهنگي ريس جمهور و رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران با بيان اين مطلب گفت : تالار کودک و نوجوان ، کتابخانه ملي محلي براي استفاده محققان و کتابداران آشنا با الگوهاي کتابداري کودک و نوجوان است.

علي اکبر اشعري ادامه داد : براي تامين منابع خارجي کتاب کودک در کتابخانه ملي، شورايي به مسوليت مصطفي رحمان دوست شکل گرفت .

وي در ادامه خاطر نشان کرد:وظيفه اين شورا شناسايي و فهرست‌بندي کتاب‌هاي خارجي کودک ونوجوان و معرفي آنها به کتابخانه ملي براي خريد آن‌ها است.

مشاور فرهنگي رئيس جمهور افزود: حجم انبوه تقاضاي بسياري از بزرگان و مجموعه‌داران منجر به ارسال و اهداي بسياري از آثار آن ها به کتابخانه ملي شد، از جمله اين آثار مي توان به مرحوم حسين ابراهيمي اشاره کرد که حجم زيادي از کتاب‌هاي خود را به کتابخانه ملي اهدا کرد.

اشعري خاطر نشان کرد : در ادامه روند طرح تهيه کتاب‌هاي خارجي کودک و نوجوان تصميم گرفتيم قبل از تهيه و ارسال مجموعه‌ هاي کتاب‌هاي غير فارسي به تالار اصلي به معرفي آن‌ها در يک نمايشگاه بپردازيم.

وي گفت : امروز به نوعي شروع اين ماجراست و براي اولين‌بار اين مجموعه با ارزش به نمايش گذاشته شده است.

مصطفي رحمان‌دوست نيز در ادامه اين مراسم توضيح داد: نمونه‌ اسکن شده کتاب‌هاي خارجي که توسط کتابخانه ملي خريداري مي‌شوند در اختيار مترجمان و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در پايان اين مراسم از خانواده مرحوم حسين ابراهيمي بنيانگذار خانه ترجمه ايران قدرداني شد./115

انتهای پیام/

کد خبر 1387062727