صادرات رودوزي‌هاي سنتي همدان دو برابر شد

احمد جعفرپور در گفتگو با ميراث آريا(CHTN)، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اطلاعات موجود رشد صادرات رودوزي‌‌هاي سنتي استان همدان بيش از 117 درصد است.

وي ادامه داد: طبق آمار موجود از ميزان صادرات رودوزي‌هاي سنتي استان، در شش ماه نخست امسال رقمي معادل 48 هزارو 430 دلار از اين محصولات به مرحله صادرات رسيده است.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان همدان با اشاره به اينکه صادرات اين توليدات در دو سال گذشته به کشور امارات انجام شده است، اظهار داشت: ‌صادرات رودوزي‌هاي سنتي توسط يک شرکت بخش خصوصي به طور غيررسمي به اين کشور انجام مي‌شود.

جعفرپور تصريح کرد: صادرات اين توليدات در طول دوسال گذشته به صورت غير رسمي و از گمرک استان‌هاي تهران و بندرعباس به مقصد امارات انجام شده است.

وي با بيان اينکه صادرات رودوزي‌هاي سنتي در استان همدان در رتبه چهارم قرار دارد، گفت: سفال و سراميک، شيشه دست ساز و مصنوعات سنگي در رتبه‌هاي اول تا سوم قرار دارند.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان همدان در ادامه گفت: در شش ماهه نخست امسال صنايع دستي استان همدان بيش از 9 ميليون دلار به کشورهاي عراق، امارت، قطر، آلمان، فرانسه و انگلستان صادرات داشته است.

احمد جعفرپور خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات موجود از صادرات رودوزي‌هاي سنتي در شش ماهه اول سال گذشته حاکي از آن است که 22 هزار و 250 دلار ميزان صادرات اين محصول در اين مدت بوده است.

وي يادآور شد: صادرات صنايع دستي استان همدان در مدت شش ماهه اخير نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/29درصد رشد داشته است./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387072935