بهره‌برداري از 200 مجتمع خدماتي بين‌راهي تا پايان سال

به گزارش ميراث آريا (CHTN) شهريار افندي‌زاده در نخستين مصاحبه مطبوعاتي خود با خبرنگاران تصريح کرد: تا پايان سال گذشته 172 مجتمع خدماتي، رفاهي بين‌راهي به بهره‌برداري رسيده بود.

وي افزود: در 6 ماهه اول سال جاري نيز بنابر بهره‌برداري از 170 مجتمع خدماتي، رفاهي بين‌راهي بوده و تعداد زيادي از اين مجتمع‌ها نيز به بهره‌برداري رسيده است و پيش‌بيني مي‌کنيم که تا پايان سال جاري 200 مجتمع به بهره‌برداري برسد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به مذاکرات خود با رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: کميسيون عمران مجلس نيز آمادگي خود را براي همکاري در جهت توسعه مجتمع‌هاي، خدماتي، رفاهي بين‌راهي اعلام کرده و بايد با ديگر دستگاه‌ها نيز هماهنگي‌هاي لازم را داشته باشيم.

افندي‌زاده با بيان اينکه بايد براي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي جهت ايجاد مجتمع‌هاي خدماتي،رفاهي بين‌راهي انگيزه ايجاد کرد، افزود: در برخي از استان‌ها ارتباط خوبي بين مديريت پايانه‌ها و حمل و نقل استان با بانک‌ها وجود دارد.

وي با اشاره به سياست‌هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي براي اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي گفت: ايجاد مجتمع‌هاي خدماتي، رفاهي بين‌راهي علاوه بر کارکردهاي گردشگري رضايت مسافران را نيز به دنبال دارد.

افندي‌زاده افزود: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در مبادي ورودي و خروجي و محل‌هايي که سرمايه‌گذار بخش خصوصي وجود نداشته باشد، خود نسبت به احداث مجتمع‌هاي خدماتي، رفاهي بين‌راهي اقدام خواهد کرد.

رئيس جديد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به برنامه‌هاي اين سازمان براي نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده‌اي تصريح کرد: از سوي ستاد مديريت مصرف سوخت سن از رده خارج کردن وسايل نقليه در سال‌هاي آينده تصويب شده که اين سن هنوز به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اعلام نشده است.

افندي زاده افزود: پس از ابلاغ اين سن بايد جلساتي را با مديران صنايع داخلي براي بررسي نحوه جايگزيني اين وسايل و جلساتي را براي بررسي نحوه تامين بودجه اين امر برگزار کنيم.

وي سن ناوگان اتوبوس موجود را 4/13 سال، سن کاميون را 5/19 سال و سن سواري کرايه را 7 سال ذکر کرد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي درباره برنامه اين سازمان براي اصلاح نقاط حادثه خيز گفت: 760 پروژه به عنوان پروژه‌هاي زودبازده در نظر گرفته که از اين تعداد پروژه 240 پروژه اساسي است.

افندي‌زاده بودجه رفع نقاط حادثه‌خيز را 200 ميليارد تومان ذکر کرد و افزود: 65 درصد از عمليات مربوط به رفع نقاط حادثه‌خيز در سال جاري انجام شده است./105

انتهای پیام/

کد خبر 1387080717