نشست هم انديشي ايجاد شهرک‌ها و بازارچه‌هاي صنايع دستي برپا مي‌شود

مديرکل حمايت از توليد و بازرگاني معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي در گفتگو با ميراث آريا(CHTN)، با اعلام اين خبر گفت: معاونان صنايع دستي 15 استان کشور، کارشناسان اداره کل توليد و بازرگاني و اداره حفظ و احيا معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از حاضران در اين نشست هستند.

مهدي کيايي با اشاره به اينکه در طول سفرهاي استاني هيأت دولت در استان‌هاي مختلف، آغاز طرح مطالعاتي براي ايجاد شهرک‌هاي صنايع دستي هفت استان کشور به تصويب رسيد، اظهار داشت: در حال حاضر طرح مطالعاتي اين هفت استان به پايان رسيده است.

وي ادامه داد: طرح مطالعاتي ايجاد شهرک و بازارچه صنايع دستي استان‌هاي گيلان، کرمان، اصفهان، فارس، اردبيل، زنجان و سمنان به پايان رسيده و اين استان‌ها تجربه خود را در اين نشست در اختيار ساير استان‌ها قرار مي‌دهند.

مديرکل حمايت از توليد و بازرگاني اين معاونت تصريح کرد: اهميت ايجاد بازارچه‌ها و شهرک‌هاي صنايع‌دستي در تسهيل فروش توليدکنندگان صنايع‌دستي، انتقال تجارب و دستاوردهاي هفت استان نامبرده از اهداف اين نشست است.

کيايي با بيان اينکه اين نشست در حاشيه نمايشگاه منطقه‌اي صنايع دستي استان سمنان برپا مي‌شود، گفت: هماهنگي و همکاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان به عنوان يکي از استان‌هاي برخوردار از طرح مطالعاتي دور اول، در برپايي اين نشست قابل تقدير است.

وي با تأکيد بر اينکه در دور دوم سفرهاي استاني هيأت دولت ايجاد شهرک‌هاي صنايع دستي را براي هشت استان ديگر تصويب کرده اند، افزود: بوشهر، هرمزگان، گلستان، خراسان رضوي، چهارمحال‌بختياري، کهگيلويه و بوير احمد اين استان‌ها هستند.

مهدي کيايي خاطرنشان کرد: با هماهنگي‌هاي انجام شده از معاونان صنايع دستي اين استان‌ها براي شرکت در اين نشست دعوت به عمل آمده تا به ارائه راهکارهاي خود در اين زمينه بپردازند./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387080725