برگزاري نمايشگاه ميراث ايراني، حافظه جهاني

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و کتابخانه ملي در راستاي برنامه‌هاي شصتمين سال تأسيس کميسيون ملي يونسکو در ايران و دومين کارگاه تخصصي آموزش برنامه حافظه جهاني و در حاشيه آن، نمايشگاه ميراث ايراني، حافظه جهاني در محل کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران افتتاح خواهد شد.

در اين نمايشگاه دو روزه که چهارشنبه 8 آبان ماه ساعت 10 صبح افتتاح مي‌شود، تصاويري از آثار برگزيده منتخب ايران در برنامه حافظه جهاني يونسکو \"شاهنامه باسنقري\" و \"وقف نامه ربع رشيدي\" و مجموعه اسناد تشکيلات اداري آستان قدس رضوي در دوره صفويه و کتاب مسالک الممالک دو اثر پيشنهادي امسال کشورمان براي ثبت در حافظه جهاني به نمايش در خواهد آمد.

همچنين در حاشيه اين نمايشگاه از دو نشان ارائه شده از سوي يونسکو به کاخ موزه گلستان و کتابخانه مرکزي تبريز پرده‌برداري و کتاب حافظه جهاني نوشته ري ادموندسان که به تازگي توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملي منتشر شده و رونمايي مي‌شود.

افتتاح کارگاه آموزشي حافظه جهاني که با همکاري يونسکو و تدريس کارشناس ارشد برنامه حافظه جهاني يونسکو خانم جويي اسپرينگر برگزار مي‌شود نيز از ديگر برنامه‌هاي هشتم آبان ماه کتابخانه ملي است./120

انتهای پیام/

کد خبر 1387080740