نرخ بازده سرمايه‌گذاري در گردشگري ايران 33 درصد است

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي معاونت سرمايه‌گذاري و طرح‌ها، مهدي جهانگيري، معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ديدار با اعضاي هيأت ايرلندي در هتل لاله با بيان اين مطلب گفت: در ايران قوانين بسيار خوبي براي سرمايه‌گذاري تدوين شده و امروزه قوانين سرمايه‌گذاري ما يکي از بهترين قوانين سرمايه‌گذاري در دنياست، چرا که امنيت سرمايه‌گذاري را به صورت شفاف براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي تضمين کرده است.

جهانگيري تصريح کرد: در ايران قوانين شفاف و مشخصي را در مورد زمين براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي تدوين شده‌است. تسهيلات بانکي داخلي و بحث استفاده از فاينانس در قوانين ما به صورت شفاف آمده و بانک‌ها متعهد به پرداخت تسهيلات به صنعت گردشگري هستند. در رابطه با معافيت‌هاي مالياتي و همچنين دستورالعمل‌هاي مربوط به انرژي، آب و برق، قوانين و مقررات به خوبي تدوين و مشخص شده است.

وي با اشاره به برگشت سرمايه در مدت زمان کوتاه به سرمايه‌گذاران تاکيد کرد: در ايران، با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، مدت بازده مجتمع‌هاي خدمات بين‌راهي سه ساله است و اين يک فرصت مناسب براي سرمايه‌گذاران است.

جهانگيري تاکيد کرد: در ايران سازمان سرمايه‌گذاري خارجي تحت نظارت وزارت اقتصاد با صدور موافقت اصولي و امضا قرارداد، سرمايه تمامي سرمايه‌گذاران طرف‌هاي خارجي را تضمين مي‌کند. اين در حالي است که هيچ تبعيضي ميان سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي در قوانين سرمايه‌گذاري ايران وجود ندارد.

وي با اشاره به قوانين سرمايه‌گذاري خارجي در ايران افزود: در قانون تشويق و حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي تقريبا تمامي ريسک‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي را در ايران به صفر رسانده‌ايم. در حال حاضر بيش از 4 ميليارد دلار موافقت اصولي توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي ما براي سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري صادر شده است.

معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان با اشاره به اقدامات انجام شده براي تسهيل سرمايه‌گذاري در ايران افزود: تلاش کرده‌ايم که فرآيندهاي سرمايه گذاري را به حداقل برسانيم تا سرمايه‌گذار سريع‌تر به نتايج مطلوب در سرمايه‌گذاري خود برسد. در همين راستا، تقريبا در هفته‌هاي آينده همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري را در ايران برگزار خواهيم کرد که در آن حدود 500 سرمايه‌گذار خارجي از 50 کشور مختلف حضور خواهند داشت. در اين همايش حدود 2 هزار بسته سرمايه‌گذاري به سرمايه‌گذاران ارائه خواهد شد. بخش‌هاي مهمي مثل 700 منطقه نمونه گردشگري، مجموعه‌هاي خدمات رفاهي بين‌راهي، هتل‌ها، کمپينگ‌ها، متل‌ها و مجتمع‌هاي آب‌درماني در اين همايش به صورت بسته‌هاي سرمايه‌گذاري آماده شده به سرمايه‌گذاران معرفي خواهد شد.

وي تاکيد کرد: با اين شرايط آمادگي ايران براي حمايت همه جانبه از سرمايه‌گذاري خارجي را اعلام مي‌کنيم و علاقه‌منديم که در هر فرصت سرمايه‌گذاري که تمايل داريد وارد مذاکره شده و گفتگو ها را نهايي کنيم.

در پايان اين جلسه، اعضاي هيأت ايرلندي نيز با اظهار تمايل به سرمايه‌گذاري در احيا و مرمت اماکن و بناهاي تاريخي و همچنين هتل‌هاي قديمي، تمايل خود را براي سرمايه‌گذاري در ايران اعلام کردند./100

انتهای پیام/

کد خبر 138708079