اجراي اصل 44 مهمترين عامل جذب سرمايه در گردشگري است

به گزارش ميراث آريا (chtn) و به نقل از روابط عمومي معاونت سرمايه‌گذاري و طرح‌ها، پرويز کاظمي با بيان اين مطلب افزود: براي سرمايه‌گذاري در مجموعه‌هاي اقتصادي بايد همه مشکلات بررسي شود و زمينه‌ها فراهم باشد تا کار به سختي پيش نرود.

وي با اشاره به وجود سرمايه‌هاي بسيار ايرانيان مقيم خارج از کشور گفت:‌ ما اگر بتوانيم سرمايه‌هاي آنان را به داخل کشور بازگردانيم رقم قابل توجهي به دست خواهد آمد.

کاظمي، سرمايه ايرانيان مقيم در خارج از کشور را مبلغي بالغ بر هزار و چهارصد ميليارد دلارعنوان کرد و افزود: اگر ما بتوانيم 10 % آن را نيز بازگردانيم به سرمايه قابل توجهي دسترسي خواهيم داشت.

وي معتقد است: اگر به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اصل 44 عمل کنيم به انرژي‌هاي خفته زيادي دست مي‌يابيم که قابليت سرمايه‌گذاري دارند.

پرويز کاظمي در ادامه بيان کرد: در بخش گردشگري قابليت‌ها و زمينه‌هاي خوبي مانند آثار فرهنگي و باستاني بسيار وجود دارد که مردم ديگر کشورها علاقمند به بازديد از آن فضاها هستند و اگر در بخش حمل و نقل اقامت زمينه‌ها فراهم باشد ما به نتيجه‌هاي خوبي خواهيم رسيد.

وزير سابق رفاه، از ديگر عوامل موثر در جذب سرمايه‌گذار را ايجاد امنيت در اين حوزه دانست و گفت: چند سال پيش مجلس و شوراي نگهبان قوانين خوبي را براي ايجاد امنيت در سرمايه‌گذاري وضع کردند، البته هنوز هم نيازهاي بسياري در اين زمينه وجود دارد.

اين مقام مسئول اظهار داشت: ما به عنوان بخش دولتي نه در کلام که در عملکرد نيز بايد فضاي امن را براي سرمايه‌گذاران ايجاد کنيم، زيرا براي سرمايه‌داران عمل‌گرايي اهميت بسيار زيادي دارد.

کاظمي بزرگترين مشکل خصوصي‌سازي را نگاه دولتي به اين موضوع دانست و گفت: ما براي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي آنقدر قوانين و مقررات وضع مي‌کنيم که دست آنها را مي‌بنديم، در حالي که بايد براي اداره بخش خصوصي و قانونمند کردن آن از خود سرمايه‌گذاران و صاحبان سرمايه کمک گرفت./100

انتهای پیام/

کد خبر 1387081212