همايش کاربرد صنايع دستي در معماري در تونس برپا شد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، معاون وزير و تعدادي از مديران کل وزارت تجارت و صنايع دستي تونس، تعدادي از مديران وزارت فرهنگ تونس و ميهمانان کنفرانس که از کشورهاي اسلامي از ديگر دعوت شدگان در اين نشست بودند.

بنابراين گزارش در اين همايش محمد ابوسعيد دبير کنفرانس و مدير صنايع دستي تونس گزارشي از مقالات رسيده، نمايشگاه برپا شده، از محل کنفرانس، وضعيت صنايع دستي تونس و برنامه‌‌هاي همايش را ارائه کرد.

همچنين احسان اوغلو، دبير کل کنفرانس اسلامي هدف از برگزاري همايش را تشريح کرد و برنامه‌هاي همايش آتي کنفرانس را توضيح داد.

اين گزارش حاکي از آن است که در پايان بخش اول نشست، منذرالزنايدي وزير تجارت و صنايع دستي تونس بر اهميت صنايع دستي و برنامه‌هاي دولت تونس براي حمايت از صنايع دستي، تعداد شاغلان و رشته‌هاي صنايع دستي تونس تأکيد کرد.

وزير تجارت و صنايع دستي تونس نقش صنايع دستي در اشتغالزايي را مهم بر شمرد و بر اهميت آن در جذب گردشگران خارجي به تونس اشاره کرد و گفت: تونس در سال گذشته بيش از شش ميليون گردشگر داشته است که صنايع دستي و هنرمندان تونس نقش بسيار فعالي در جذب آنها داشته اند.

منذرالزنايدي با بيان اينکه اهميت نقش صنايع دستي در معماري بسيار قابل توجه است و اظهار داشت: از ميهمانان کنگره دعوت مي‌کنم تا از بناهاي تاريخي تونس ديدن کنيد و نقش و هنر صنايع‌دستي را در معماري تونس ببينيد.

وي يادآور شد: مهندسان معماري که از کشورهاي اسلامي به تونس آمده اند، تلاش کنند تا ابتکارات، برنامه‌ها و نوآوري‌هاي خود را در زمينه موضوع کنفرانس در اختيار مجريان قرار دهند. /111



انتهای پیام/

کد خبر 1387081217