معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي با سفير ايران در تونس ديدار کرد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، حسين هاتفي فارمد، در اين نشست اظهار داشت: سازمان کنفرانس اسلامي در اقدامي پسنديده، از کشورهاي اسلامي خواسته است تا هنرمندان خود را که پيرامون نقش صنايع‌دستي در معماري، مقاله دارند معرفي کند.

وي ادامه داد:‌ ايران اسلامي نيز مهدي حيدري از استادان دانشگاه و هنرمند فعال حوزه سفال و سراميک و مانا نوبر يکي ديگر از استادان دانشگاه و فعال در حوزه معماري و سفال و سراميک را معرفي کرد که مقاله‌ مهدي حيدري مورد تاييد دبيرخانه کنفرانس قرار گرفت.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي تصريح کرد: پس از رايزني‌هاي فراوان پيرامون نمايشگاه و مسايل اجرايي آن، هنرمندان ايراني به تونس اعزام شدند که نمايشگاه ايران هم در کنار کارهاي نمايشگاهي ساير کشورهاي اسلامي داير شد.

هاتفي فارمد بر نقش صنايع دستي در معماري ايراني و اسلامي ايران تأکيد کرد و گفت: مقالات ارائه شده در کنفرانس با توجه به توقعي که از مهندسان کشورهاي اسلامي مي‌رفت، راضي کننده نيست.

وي با اشاره به اينکه بيشتر متخصصان حاضر نگاهي دقيق به صنعت و بکارگيري صنايع دستي در پروژه‌هاي معماري را داشته‌اند، گفت: تعداد اندکي از شرکت کنندگان به اصالت‌ها، و معماري اصيل کشورشان و نقش صنايع دستي در معماري اسلامي و ملي کشورها اشاره کرده اند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي کشورمان در ادامه براي ديدار با مقامات عالي رتبه کشور تونس از جمله وزير تجارت و گردشگري به معاون صنايع دستي تونس و همتايان تونسي و بازديد از کارگاه‌هاي صنايع دستي به عنوان نقطه عطف اين سفر تأکيد کرد.

سفير جمهوري اسلامي در کشور تونس نيز با توضيح موقعيت تونس و برنامه‌هاي فرهنگي و کاري سفارت و اطلاعات جمع آوري شده در رابطه با همايش و صنايع دستي تونس، ملاقات‌ها و برنامه‌هاي کاري را اعلام کردند./111

انتهای پیام/

کد خبر 138708123