به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، مدير عامل شرکت فاضلاب تهران با بيان اين مطلب افزود : بيش از 98 درصد جمعيت تهران تحت پوشش شبکه آبرساني قرار دارند و تنها 18 درصد اين جمعيت تحت پوشش شبکه جمع‌آوري فاضلاب هستند که اين رقم قابل تأملي است.

اصغر رياضتي در ادامه اظهار داشت: براي اولين بار پروژه فاضلاب تهران در سال 1327 مورد مطالعه قرار گرفت و سرانجام در سال 1377 وارد مرحله اجرايي شد.

وي با بيان‌ اينکه اين طرح در سال 84 مورد بازنگري قرار گرفت تصريح کرد : در اين بازنگري 3 تصفيه خانه در خارج و 4 تصفيه خانه در داخل تهران پيش‌بيني شد که در حال حاضر در دست پيگيري و تصويب است.

رياضتي با اشاره به اينکه بهبود سلامت جامعه به صورت پايدار و کاهش بيماري‌هاي ناشي از آب از جمله اهداف کيفي اين طرح است، گفت:حفاظت از منابع آب‌هاي زيرزميني، حفاظت از محيط زيست ، ارتقاء بهداشت، تلطيف هوا با توسعه فضاي سبز و ايجاد چرخه سالم و سازنده آب اهداف کيفي اين طرح را شامل مي‌شود.

وي با تأکيد بر اينکه اين طرح در 5 فاز پيش‌بيني‌ شده است که فاز يک آن 95درصد و فاز 2 آن 12 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است خاطر نشان کرد : پروژه فاضلاب تهران در مجموع با 26 درصد پيشرفت فيزيکي مواجه بوده است.

رياضتي ادامه داد: در اولويت اول اين طرح 49 درصد از مردم تهران تحت پوشش قرار گرفته‌اند که 763 ميليارد تومان اعتبار براي تحت پوشش قرار دادن اين 49 درصد مورد نياز است.

وي با اشاره به اينکه از 30 ميليارد تومان اعتبار مصوب شده براي اين طرح تنها 125 ميليارد تومان دريافت شده است، يادآور شد: در حاليکه حداقل اعتبار مورد نياز براي اين پروژه در سال جاري 194 ميليارد تومان مي‌باشد.

رياضتي در پايان خاطر نشان کرد: لازم است آن مناطقي از شهر تهران که به واسطه موقعيت، هزينه‌هاي بيشتري را براي جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب به طرح تحميل مي‌کنند مشارکت بيشتري را در اجراي اين پروژه داشته باشند./115

انتهای پیام/

کد خبر 1387082121