به گزارش ميراث آريا(CHTN)،رئيس سازمان هواپيمايي کشوري در چهارمين همايش سامانه‌هاي مديريت و کنترل ترافيک هوايي با بيان اين مطلب افزود: حرکت به سمت بومي سازي دانش و تجهيزات صنعت هوانوردي آغاز شده است، ضمن اينکه با تدوين 60 درصد از کدملي اين صنعت، راه براي توسعه فن آوري و ساخت داخل کردن بخشي از دانش و تجهيزات اين صنعت فراهم شده است.

حسين خانلري تصريح کرد:يکي از مشکلات اساسي صنعت هوانوردي کشور بالا بودن عمر ناوگان است و اين مسئله با توجه به شتاب جهاني براي توسعه صنعت هوانوردي مطلوب نيست و ايران نيز بايد خود را با رشد منطقه بلکه فراتر از منطقه هماهنگ کند.

وي افزود: رشد مديريت ترافيک هوايي خاورميانه مرهون وجود خليج فارس است و بايد سهم ايران با توجه به موقعيت خاص استراتژيک و ژئوپليتيک در اين پيشرفتها مشخص شود. ما زمان زيادي نداريم که بخواهيم تنها آنرا صرف تحقيق کنيم. دنيا در توسعه فن‌آوري هوانوردي چنان شتابي به خود گرفته که هر قدر گامهاي بلندي در اين زمينه برداريم، باز هم نيازمند سرعت بيشتر هستيم.

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: براي توسعه فن آوري در صنعت هوايي کشور تجهيز فرودگاهها داراي اهميت خاصي است و استفاده از خروجي مطالعات انجام شده در دانشکده هاي هوافضا به شکل مصوبه و اجرايي شدن آن مي تواند به توسعه اين بخش کمک کند./105

انتهای پیام/

کد خبر 1387082136