دومين نمايشگاه‌ استاني آثار برگزيده مهر اصالت افتتاح شد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، عصر روز گذشته دومين نمايشگاه دوره‌اي آثار برگزيده داوري‌هاي مهر اصالت يونسکو در استان همدان برگزار شد.

بنابراين گزارش با برپايي اين نمايشگاه که با حضور مسئولان استاني، مشاور معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي، صنعتگران و هنرمندان استان همدان برگزار شد،از دو هنرمندي که موفق به دريافت نشان شده بودند، سه صادر کننده برتر استان و از دو پيشکسوت صنايع دستي تقدير به عمل آمد.

همچنين در ادامه اين مراسم معاونت عمراني استان با اشاره به پتانسيل‌هاي بالاي صنايع دستي کشور به ويژه استان همدان گفت: همدان در زمينه صنايع دستي از قابليت‌هاي بالايي برخوردار است که بايد در عرصه جهاني معرفي شود.

موسوي ادامه داد: اين توليدات قابليت دارند تا در عرصه بين المللي معرفي شوند ضمن اينکه ارتقاء و توسعه صنايع‌دستي نقش مستقيم و مؤثري در حفظ و توسعه اشتغال و در نهايت توسعه اقتصادي دارد.

وي با بيان اينکه توجه به صنايع دستي به ويژه در بخش‌هاي توليد و صادرات از اهداف دولت است، اظهار داشت: حمايت از صنعتگران صنايع دستي، حمايت از اقتصاد و فرهنگ اصيل ايراني است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان نيز ضمن برشمردن توانمندي‌هاي اين استان در بخش صنايع دستي افزود: در چند سال اخير شاهد رشد و توسعه قابل توجهي بوديم که حاصل تلاش صنعتگران استان و برنامه‌ريزي‌ها و حمايت‌هاي معاونت هنرهاي سنتي استان است.

اسدالله بيات تصريح کرد: همچنين با وجود موفقيت‌هايي که در نمايشگاه سراسري صنايع دستي براي استان به وجود آمد در نظر داريم نمايشگاه‌هاي خارجي را در بخش صنايع دستي برپا کنيم.

وي در ادامه اظهار داشت: ايجاد شهرک‌هاي صنايع دستي، برگزاري شوراي جهاني صنايع دستي به ميزباني استان همدان، ساماندهي خوشه‌ها، کانون‌ها و شهرک‌هاي صنايع دستي در دستور کار سازمان ميراث استان قرار دارد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان با تأکيد به برپايي نمايشگاه آثار برتر نشان اصالت در همدان افزود: اين نمايشگاه در حکم يک کارگاه آموزشي است که مي‌تواند در احراز تعداد بيشتري از نشان اصالت براي استان همدان در سال‌هاي آتي مؤثر باشد.

بيات خاطرنشان کرد: اميدواريم با روند مناسبي که در صنايع دستي کشور به وجود آمده در آينده نزديک شاهد رشد و شکوفايي آن در عرصه‌هاي جهاني باشيم./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387091122