به گزارش ميراث‌آريا(chtn) اغلب مردم در هر رده سني به انواع عيوب انکساري چشم همچون دوربيني، نزديک‌بيني، آستيگماتيسم، قوزقرنيه، پيرچشمي و انواع نامنظمي‌هاي سطح قرنيه که باعث اختلال ديد مي‌شود روبه رو هستند.

اگرچه استفاده از عينک يکي از پر سابقه‌ترين روش‌ها براي اصلاح عيوب ديد است اما بسياري از افراد به دنبال روش‌هاي مدرن براي اصلاح عيوب انکساري چشم خود هستند.

از نظر علمي عينک نمي‌تواند بسياي از عيوب انکساري چشم را برطرف کند. عينک نمي‌تواند مانع پيشرفت نزديک‌بيني و دوربيني چشم شود. از سوي ديگر در افرادي که اختلاف نمره چشم آن‌ها زياد است در اندازه تصاوير اختلال ايجاد کرده که اين موضوع براي بسياري از افراد قابل تحمل نيست.

اين علل باعث شده تا بسياري از افراد به دنبال روش‌هاي مدرن اصلاح عيوب انکساري چشم خود باشند و از انواع لنزها و جراحي‌هاي بنيادي به عنوان روش‌هايي براي رفع مشکلات چشم خود استفاده کنند.

استفاده از انواع لنزها نيز نيازمند توصيه پزشک است. لنزهاي نرم براي اصلاح ديد افرادي که آستيگماتيسم ‌ندارند يا آستيگماتيسم منظم دارند و انواع لنزهاي سخت براي آستيگماتيسم‌هاي نامنظم استفاده مي‌شود.

جراحي نيز شيوه ديگري براي اصلاح عيوب چشم است. روش‌هاي جراحي شامل انواع ليزيک، لازيک و گذاشتن لنز داخل چشم است که اين روش‌ها با امکانات و دستگاه‌هاي جديد کم عارضه‌ هستند و نتايج خوبي را در پي دارند.

اما به رغم تمام پيشرفت‌هاي درماني که در شاخه چشم‌پزشکي صورت گرفته، کماکان عينک اولويت اول را به خود اختصاص داده است./115

انتهای پیام/

کد خبر 1387091248