دولت در حمايت از سرمايه گذاران حوزه گردشگري جدي است

به گزارش ميراث آريا (chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، حسين فاضلي معاون سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي ،در نشست ويژه با برخي سرمايه گذاران بخش خصوصي با اشاره به وضعيت مطلوب و استقبال سرمايه گذاران از فرصت هاي موجود در کشور افزود: در پروژه‌هاي بزرگ از طريق ايجاد زمينه هاي لازم ، سرمايه گذاران را همراهي مي کنيم و تا مرحله بهره برداي و حتي پس از آن حمايت خود را ادامه خواهيم داد.

وي افزود: رفع مشکلات و موانعي که در ارتباط با ساير سازمان‌ها براي سرمايه گذاران حوزه گردشگري پيش مي آيد ، از ديگر اولويت‌هاي ماست که با قدرت به اين روند ادامه خواهيم داد.

فاضلي با اشاره به چشم انداز بلند مدت سازمان در ارتباط با مقوله سرمايه گذاري گفت: در اين بخش هدف گذاري‌هاي لازم صورت گرفته است و اکنون مي خواهيم با ايجاد زمينه هاي لازم و نظارت صحيح، فضاي مناسب تري جهت حضور سرمايه داران در اين بخش را فراهم کنيم.

وي تصريح کرد: بايد توجه داشت که از عمر ايجاد معاونت سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان کمي بيش از يک سال مي گذرد و در همين مدت حجم استقبال از اين بخش خوب بوده است.

فاضلي افزود: تا کنون بيش از 600 تقاضاي سرمايه گذاري داشتيم که نيمي از آنها بررسي و به مراجع ذي ربط و بانکهاي عامل معرفي شده اند و باقي پرونده ها در حال تکميل و آماده سازي هستند.

معاون سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور گفت: سياست‌گذاري زيرساختي و بنيادي و تعامل با استان‌ها و اجراي نظارت هاي استاني با جديت پيگيري مي شود.
در اين نشست تراب محمدي ، رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت : نگاه سازمان مرکزي به موضوع سرمايه گذاري در حوزه گردشگري آذربايجان شرقي بسيار مثبت و دقيق است و اين سفر ها و ديدار ها محصول همان ديدگاه است .

محمدي افزود : امروز ديگر سرمايه گذاري در حوزه گردشگري نياز به توجيه ندارد . زيرا تمام طرح هايي که توسط بخش خصوصي ارايه مي شود قبلا مراحل مقدماتي و مطالعه و ايجاد زير ساخت ها را پشت سر گذاشته است و بديهي است که منطقي و سود ده خواهد بود .

محمدي به قابليت هاي مناطق نمونه گردشگري اشاره کرد و گفت : در آينده نه چندان دور شاهد افزايش تقاضا خواهيم بود و اميدوارم ايجاد زير ساخت ها همچنان رو به توسعه و پيشرفت باشد تا بتوانيم پاسخگوي اين نياز ها باشيم ./106

انتهای پیام/

کد خبر 138709152