موزه مجازي صنايع‌دستي خراسان شمالي به دو زبان طراحي شد

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي خراسان شمالي در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: اين موزه به شکلي کاملاً ابتکاري به بهره‌برداري رسيده است و استفاده از فضاي هيچ موزه‌اي پايه‌گذار آن نبوده است.

علي عابدي ادامه داد: با توجه به امکانات و بودجه‌اي که براي راه‌اندازي موزه مجازي صنايع‌دستي در اختيار داشتيم، سعي کرديم به بهترين شکل موجود در راه اندازي اين موزه اقدام کنيم.

وي با اشاره به اينکه موزه مجازي‌ از مدتي پيش در قالب سايتي مجزا به نمايش 22 رشته صنايع‌دستي پرداخته است، اظهار داشت: 22 غرفه براي نمايش تصاوير رشته‌هاي صنايع‌دستي استان در قالب اين موزه طراحي شده است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين استان با تأکيد بر اينکه آثار به نمايش در آمده در اين موزه در فضاي سه بعدي طراحي شده‌اند، افزود: تصاوير سه بعدي نيست اما به دليل سه بعدي بودن فضا امکان چرخش موزه براي بازديد کنندگان فراهم شده است.

عابدي در ادامه اظهار داشت: رشته‌هاي سفره کردي، جاجيم، چاروق دوزي، نساجي سنتي، منبت چوب، البسه محلي، سفال و تذهيب از جمله رشته‌هاي به نمايش درآمده در اين موزه هستند.

وي با تأکيد بر اينکه در حال حاضر در حدود 5 تا 6 درصد از کار موزه مجازي استان باقي مانده است، افزود: موسيقي و صداگذاري روي موزه و لوح فشرده offline که همزمان با طراحي موزه تهيه شده است، باقي مانده است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي با اشاره به دو زبانه بودن موزه مجازي اين استان، گفت: با وارد شدن به هريک از غرفه‌ها در مورد رشته‌ها به دو زبان فارسي و انگليسي اطلاعاتي در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

علي عابدي خاطرنشان کرد: آشنايي با صنايع دستي استان در سطوح مختلف کشوري و بين‌المللي و ايجاد زمينه‌هاي لازم جهت بازايابي صنايع‌دستي استان و توسعه تجارت آن، در بخش‌هاي داخلي و خارجي از اهداف راه‌اندازي موزه مجازي خراسان شمالي است.

وي يادآور شد: علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به سايت اين موزه به آدرس www.mhcnkh.net از تصاوير و اطلاعات درج شده در آن بهره‌مند شده و نظرات و پيشنهادات خود را نيز از اين طريق به معاونت صنايع‌دستي خراسان شمالي ارسال کنند.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1387092614