نمايش آثار برگزيده مهر اصالت در کنار شش اثر موزه ملي

ساسان قاسمي در گفتگو با ميراث آريا(CHTN)، با بيان اين مطلب گفت: آثار برگزيده نشان اصالت از روز گذشته در قالب بخشي جداگانه در کنار نمايشگاه سراسري صنايع دستي استان گيلان به نمايش گذاشته شده است.

وي با اشاره به اينکه از روز آغاز اين نمايشگاه بين المللي گردشگري گيلان و نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي، شش اثر از آثار موزه ملي کشور نيز به نمايش گذاشته شده‌اند، اظهار داشت: بين‌المللي بودن اين نمايشگاه زمينه خوبي را براي نمايش آثار ملي کشور فراهم کرد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين استان ادامه داد: آثار مذکور در کاوش‌هاي باستان‌شناسي استان گيلان به دست آمده که معروفترين آن‌ها جام طلايي مارليک و زينت بخش نمايشگاه است.

قاسمي گفت: با توجه به اينکه اين آثار ارزشمند هستند و نياز به حفاظت ويژه دارند با ايجاد فضايي خاص و رعايت مسايل حفاظتي، آثار برگزيده داوري‌هاي مهر اصالت را که از اهميت برخوردارند در کنار اين شش اثر به نمايش در‌ آورديم.

وي تصريح کرد: نيروي انتظامي شهرستان لنگرود و يگان حفاظت اين شهرستان حفاظت و نگهباني از اين آثار را به صورت تؤامان برعهده گرفته‌اند.

ساسان قاسمي در ادامه اظهار داشت: نمايش توليدات برگزيده داوري‌هاي مهر اصالت با وجود تأخير در برگزاري در تاريخ مقرر يعني 30 آذرماه به کار خود در استان گيلان پايان مي‌دهد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي همچنين از برگزاري کلاس توجيهي داور‌هاي مهر اصالت در عصر امروز خبر داد و افزود: اين جلسه توجيهي قرار بود صبح امروز برگزار شود ولي به منظور حضور صنعتگران و هنرمندان بيشتر به نوبت عصر موکول شد.

وي همچنين به برگزاري نمايشگاه آثار نخستين جشنواره فيلم و عکس هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي به عنوان يک برنامه جانبي در کنار نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي اشاره کرد و گفت: در قالب سالن جداگانه‌اي عکس و فيلم را به نمايش گذاشتيم.

قاسمي تصريح کرد: نمايش آثار فيلم و عکس اين جشنواره با هماهنگي با اداره کل توسعه و ترويج معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور اجرا شد.

قاسمي خاطرنشان کرد: ‌علاقه‌مندان به هنرهاي سنتي و صنايع‌‌دستي در اين سال ضمن بازديد از عکس‌ها، فيلم‌هاي مرتبط را نيز تماشا مي‌کنند.

گفتني است نمايشگاه بين المللي گردشگري گيلان به همراه نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي از 26 تا 30 آذرماه در حال برگزاري است./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387092914