50 رشته صنايع دستي در فهرست ميراث معنوي ثبت مي‌شود

به گزارش ميراث آريا (chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري فارس حسين هاتفي معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي کشور گفت:دولت در سال‌هاي گذشته متولي صنايع دستي بوده است، درصورتي که با توجه به شرايط پيش رو علاوه بر حمايت بيشتر دولت خواهان حمايت و کمک بخش خصوصي نيز هستيم .

وي در زمينه احياي صنايع دستي گفت: سازمان به مدت سه سال و در هرسال به احياي 5 رشته منسوخ شده در صنايع دستي خواهد پرداخت که در اين زمينه مي توان به رشته هايي چون زري بافي در اصفهان و کاشان، ترمه کرمان ، سفال شهر رضا ، نمد چهار محال بختياري ، زيلو بافي يزدو.......اشاره کرد.

به گفته وي هم اکنون 250 رشته زنده و فعال صنايع دستي و هنرهاي سنتي در کشور وجود دارد و اين درحالي است که توليدات صنايع دستي فراگيرترين بخش اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده چرا که توليد رشته هاي متنوع صنايع دستي در بسياري از شهرها و استان ها شغل دوم محسوب مي‌شود.

وي مرمت و تغيير کاربري مکان‌هاي تاريخي را جهت ايجاد بازارچه هاي صنايع دستي در اين اماکن از ديگر برنامه هاي دولت جهت حمايت از صنعتگران قلمدادکرد.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي در بخش ديگري از سخنانش گفت: براي حمايت از بخش توليد بايد کارگاه‌هاي توليدي هنرمندان مشغول به کار را به طور کامل شناسايي کرد و همجنين بانک اطلاعاتي هنرمندان را ايجاد کرد که تاکنون 100 هنرمند در بانک اطلاعاتي ثبت نام شده اند و با بررسي هاي صورت گرفته 900 هزار نفر هنرمند در کشور مشغول به فعاليت هستند ./106

انتهای پیام/

کد خبر 1387101631