رونق بازار صنايع‌دستي، مشکلات صنايع‌دستي را حل مي‌کند

به گزارش ميراث آريا(chtn)حسين هاتفي فارمد در ديدار با حضرت آيت‌الله حائري نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز وضعيت صنايع‌دستي کشور و استان فارس را تشريح کرد و گفت: صنايع‌دستي کشور شتاب فزاينده‌اي را براي احراز جايگاه خود آغاز کرده است و نيازمند مساعدت همه مديران ارشد کشور به ويژه ائمه جمعه است

وي ادامه داد: استان فارس يکي از استان هاي مستعد و پر توان کشور در حوزه صنايع‌دستي است. اين استان نسبت به آنچه که بايد باشد بسيار عقب است و همه مسئولان استاني بايد نسبت به آن توجه جدي داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در استان فارس افزود: برخي از هنرمندان استان موفق به اجراي طرح‌هاي مختلفي شده‌اند که لازم است از آنها تقدير و تشکر شود و فعاليت آنها به ساير مردم معرفي شود.

هاتفي به سياست‌هاي کلان دولت در ايجاد بازارچه و شهرک‌هاي صنايع‌دستي و توسعه بازار و حمايت دولت بازرگاني داخلي و خارجي اشاره کرد و گفت: ايجاد بازارچه‌هاي فصلي درايام نوروز و تابستان و نامگذاري خيابان‌ها، اتوبان‌ها و ميادين جديد به نام صنايع‌دستي از موضوعاتي است که در حال پيگيري است.

آيت الله حائري نيز با تحليل وضعيت اقتصادي کشور، بر بازار و اقتصاد صنايع‌دستي تاکيد کرد و گفت:رونق بازار صنايع‌دستي مشکلات صنايع‌دستي را حل خواهد کرد.

وي گفت:هنرمندان بسياري مي‌توانند محصولات خوبي را توليد کنند اما بازار فروش ندارند و بايد براي فروش صنايع دستي آنها اقدامات لازم را انجام داد.

هاتفي همچنين در ديدار با معاون توسعه و مديريت استانداري فارس گفت:استان فارس يکي از استان هاي مهم کشور در حوزه صنايع‌دستي است و در حال حاضر بيش از 40رشته فعال صنايع‌دستي در استان فارس وجود دارد که 27 رشته آن آموزش داده مي‌شود.

خرسند، معاون توسعه و مديريت استانداري فارس ضمن بر شمردن ويژگي‌هاي استان، بر ضرورت پرداختن به صنايع‌دستي استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخي از هنرمندان و تعاوني‌هايي که با شرکت جنوب غرب همکاري داشته‌اند دچار مشکلات عديده‌اي هستند که لازم است توسط شرکت تصفيه سازمان صنايع‌دستي مشکلات بررسي و حل شود.

وي همچنين در مورد وضعيت موجود صنايع‌دستي استان گفت:استانداري تمام مساعدت‌هاي لازم را براي تقويت اين بخش بکار خواهد گرفت.

هاتفي همچنين در بازديد از بازار وکيل سراي مشير شيراز گفت: با توجه به اهميت بخش بازرگاني صنايع‌دستي، ايجاد بازارچه هاي جديد صنايع‌دستي جزو اولويت‌هاي کاري سازمان است.

معاون صنايع دستي سازمان ميرا ث فرهنگي از چند غرفه صنايع‌دستي بازديد کرد و توليدکنندگان نيز مشکلات خود را مطرح کردند./106

انتهای پیام/

کد خبر 1387101637