مرمت سه هزار قطعه از اشياي گنجينه موزه اروميه

محمد اشتري در اين باره به ميراث آريا(chtn)،گفت:سال 88 به عنوان سال نهضت حفاظت و مرمت آثار و اشياي تاريخي در آذربايجان غربي نام‌گذاري شد.

وي تصريح کرد:با توجه به وجود بيش از10 هزار قطعه شي تاريخي و فرهنگي در گنجينه موزه اروميه و ضرورت پاکسازي،حفاظت و مرمت بيش از سه هزار قطعه از اين اشيا ،سال آينده ،سال نهضت مرمت و بازسازي اين اشياي ارزشمند تاريخي در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي خواهد بود.

اشتري اضافه کرد: پس از بررسي و اولويت‌بندي برنامه‌هاي مرمتي اين اشيا براساس ويژگي‌هاي اثر،اقدامات مرمتي مورد نياز و برآورد اعتبارات لازم از اوايل سال آينده کار مرمت اين اشيا آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به وجود نيروي متخصص لازم و آزمايشگاه مجهز مرمت اشياي تاريخي و تزئينات وابسته به معماري در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي ،خاطرنشان کرد:اين آزمايشگاه که در منطقه شمال غرب کشور منحصر بفرد بوده و داراي تجهيزات تخصصي مورد نياز است مي‌تواند علاوه بر انجام وظايف محوله در زمينه کاوش‌ها و پژوهش‌هاي آزمايشگاهي باستان‌شناسي ،پذيرش کارآموزان رشته‌هاي مرتبط و ارائه خدمات تخصصي به نهادهاي علمي، فرهنگي و پژوهشي استان و استان‌هاي همجوار از جمله سازمان اسناد و املاک فعاليت کند .
/104


انتهای پیام/

کد خبر 138711043