نخستين نشست ستاد دائمي تسهيلات سفر دراستان قزوين

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين در اين نشست ،محمد مهدي رضاپور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اشاره به نقش سفر در رونق اقتصادي گفت: در طي سالهاي اخير با توجه به رويکرد دولت و فعاليت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور در گسترش فرهنگ سفر و معرفي پتانسيل‌ها و توانمندي‌هاي سرزمين پهناورمان ايران، نگاه جديدي به سفر شد.

رضا پور ضمن قدرداني از زحمات دستگاه‌هاي مرتبط جهت همکاري و هماهنگي در ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان افزود: با همراهي و همدلي دستگاه‌هاي مرتبط (استانداري، فرمانداري، نيروي انتظامي،راهنمايي و رانندگي، بهداشت، علوم پزشکي، حمل و نقل، شهرداري، آموزش و پرورش، دادگستري، هلال احمر و...) توانستيم عملکرد موفقي در ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي ارائه کنيم و از تمام توان و امکانات براي رفاه مسافران استفاده کرده تا وظيفه خود را که خدمت رساني به هموطنان است انجام دهيم.

وي همچنين صدور سفر کارت ملي را از ابتکارات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور خواند و اظهار داشت: در استان قزوين هفت هزار کارت سفر براي 36 دستگاه دولتي صادر و تحويل شده که حدود سه هزار در 15 دستگاه دولتي با تکميل اطلاعات در مرحله صدور است که گردشگران با در دست داشتن اين کارت مي‌توانند از تسهيلات تاسيسات گردشگري کشور برخوردار شوند. در استان قزوين نيز 60درصد از تاسيسات گردشگري آماده ارائه تسهيلات به گردشگران است.

لاريجاني قائم مقام ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور نيز در اين باره گفت: احساس مسئوليت در قبال آحاد مردم براي تجربه سفري خوب ضرورت تشکيل ستاد را رقم زد تا با يک هم انديشي و اتفاق نظر در اجرايي کردن اين طرح، همه خانواده‌هاي بتوانند در طول سال برنامه‌ سفر داشته و محدود به تعطيلات نوروزي نباشند.

لاريجاني افزود: استان قزوين با توجه به محور مواصلاتي و موقعيت جغرافيايي همواره مورد توجه گردشگران بوده که با معرفي و ايجاد زير ساخت‌ها و ا مکانات مناسب مي‌توانيم گردشگر را جذب کرده و بازديد از شهر را به چند ساعت و يا حتي يک روز تبديل کنيم./106

انتهای پیام/

کد خبر 1387110819