12 غرفه به هنرمندان و صنعتگران تهراني اختصاص يافت

مسئول بخش نمايشگاه‌هاي معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تهران در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: در اين نمايشگاه که از 30 بهمن ماه سال جاري در محل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار شده است، حضور هنرمندان تهراني قابل توجه است.

مژگان ژاله خاکي ادامه داد: اين نمايشگاه که در قالب 90 غرفه به نمايش توليدات صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي 22 استان از سراسر کشور پرداخته است.

وي با اشاره به اينکه هنرمندان و صنعتگران تهراني با 12 غرفه بيشترين فضاي نمايشگاهي را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: تقسيم بندي غرفه‌ها با توجه به کمبود فضايي که در اين نمايشگاه با آن رو به رو بوده‌ايم بر اساس پتانسيل‌ها و توانمندي‌هاي صنايع‌دستي استان‌ها متغير بوده است.

مسئول بخش نمايشگاهي معاونت هنرهاي سنتي اين استان تصريح کرد: برترين توليدات هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان تهران در اين غرفه‌ها امکان عرضه و نمايش را به دست آورده‌اند.

ژاله خاکي با بيان اينکه هنرمندان تهراني با رشته‌هاي بومي و مزيت دار خود در اين نمايشگاه حاضر شده‌اند، گفت: محصولاتي چون توليدات چوب، چرم، سوزندوزي سنتي، آهنگري هنري، معرق، منبت،‌ سفال و سراميک، نقاشي روي شيشه و شيشه دست ساز از تهران امکان نمايش در اين بخش را به دست آورده‌اند.

وي در ادامه اظهار داشت: صنعتگران استان تهران همچنين به نمايش و توليد زنده محصولات صنايع‌دستي اين استان در قالب همين غرفه‌ها، پرداخته‌اند.

مسئول بخش نمايشگاهي اين معاونت با تأکيد بر اينکه اين نمايشگاه با رويکرد حمايت از هنرمندان صنايع‌دستي در ايجاد بازارهاي صنايع‌دستي برگزار مي‌شود، گفت: کسب بازارهاي داخلي و خارجي بويژه براي هنرمندان و صنعتگران حاضر از استان‌هاي سراسر کشور هدف نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي استان تهران است.

مژگان ژاله خاکي خاطرنشان کرد: نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي استان تهران در فضاي تقريبي 2 هزار متر مربع امکان گردآوري 30 رشته صنايع‌دستي از سراسر کشور را فراهم کرده است.

وي يادآور شد: سفال، سراميک، نساجي سنتي، حکاکي روي فلز، خاتم، مينا، قلمکار، منبت، تراش سنگ‌هاي قيمتي، گيوه بافي، تذهيب،‌ گليم بافي، سوزندوزي و پته از جمله رشته‌هاي حاضر در اين نمايشگاه هستند./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387120219