به زودي نگارخانه بانک پاسارگاد گشايش مي‌يابد

به گزارش ميراث آريا (chtn) عضو هيأت مديره بانک پاسارگاد در نشست مطبوعاتي گشايش \"نگارخانه بانک پاسارگاد\" در موسسه فرهنگي هنري صبا ضمن بيان اين مطلب افزود: حمايت از هنر و هنرمندان ايراني يکي از بسترهاي حمايتي اجتماعي است که بانک پاسارگاد در سال‌هاي اخير به آن توجه داشته است .

علي امين تفرشي در ادامه خاطرنشان کرد: حضور مؤسسه‌هايي مانند بانک منجر به گرم شدن تنور بازار هنر مي‌شود از سوي ديگر بانک‌هاي ديگر نيز تشويق به ورود به اين عرصه مي‌شوند.

به گفته اين مقام مسوول در بانک پاسارگاد: هم اکنون بانک‌هاي خارجي در کشورهاي آلمان، ‌فرانسه و سوئيس در عرصه‌هاي اقتصاد هنر وارد شده و بهترين مجموعه‌هاي هنري را خريداري و در موزه‌هاي خود جاي داده‌اند.

وي با اشاره به اين که بانک پاسارگاد از بدو تأسيس حمايت از نخبگان را سرلوحه اقدامات اجتماعي خود قرارداد اظهار داشت: براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در آينده اي نزديک دانشگاه فوق تخصصي پاسارگاد را تأسيس خواهد کرد که البته مراحل نهايي اخذ مجوز تأسيس اين دانشگاه درحال انجام است.

تفرشي با اشاره به حمايت‌هاي مالي اين بانک از ورزشکاران در عرصه‌هاي بين‌المللي مانند تيم ملي کوهنوردي، ‌تيم ملي فوتسال تصريح کرد: انديشه ورود به عرصه هنر و اقتصاد هنر از يک سال و نيم پيش در بانک پاسارگاد به صورت جدي پيگيري شد.

اين مقام مسوول در نگارخانه بانک پاسارگاد اضافه کرد: اين موزه با هدف حمايت از هنرمندان و هنرايران زمين و در مجموع هنرهايي که در عرصه‌هاي بين‌المللي مورد غفلت واقع شده اند تأسيس شده است.

وي ادامه داد: با توجه به اين که متولي مشخصي در کشور حوزه هنرهاي تجسمي را برنامه‌ريزي و هدايت نمي‌کند بنابراين مؤسسان اين نگارخانه در تلاشند آثار هنرمندان ايراني که فعلاً هنرهاي تجسمي در نظر گرفته شده است را خريداري و در حراجي‌هاي بين‌المللي به بالاترين قيمت به فروش برساند.

تفرشي به فروش فوق العاده يکي از آثار استاد تنابلي در يکي از حراج‌هاي بين‌المللي اشاره کرد و گفت: با اخذ نظر موافق استاد تنابلي حدود هفتاد درصد از مبلغ فروش اين حراج بين‌المللي به صورت تشويقي به وي اهدا شد.

به گفته عضو هيأت مديره بانک پاسارگاد: درحال حاضر بانک پاسارگاد خريد آثار تجسمي هنرمندان بنام ايراني را در دستور کارخود قرار داده و قصد دارد اين آثار را در سطح منطقه و بين‌الملل به فروش برساند.

وي با بيان اين که هم اکنون تعداد 150 اثر هنري متعلق به برخي هنرمندان نامي معاصر ايران در اين موزه به نمايش گذاشته شده است بيان داشت: اين موزه به صورت رسمي در روز دوشنبه هفته جاري در ساعت شانزده و سي دقيقه بعدازظهر براي بازديد علاقه‌مندان و هنردوستان گشايش خواهد يافت.

تفرشي در پايان تأکيد کرد: بانک پاسارگاد براي ايجاد اين موزه فعلاً يک طبقه از مؤسسه فرهنگي هنري صبا را اجاره کرده ولي در آينده اجراي طرح جامعي به منظور ارائه و نمايش ساير بخش‌هاي هنري در يک موزه وسيع‌تر را در برنامه‌هاي آينده خود در نظر گرفته است./118

انتهای پیام/

کد خبر 1387121037