جذب گردشگر نيازمند آموزش اصناف مختلف است

به گزارش ميراث آريا(chtn)به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان خراسان رضوي علي حسيني اظهار داشت: براي اينکه زائر و گردشگر مدت زمان بيشتري را در مشهد حضور داشته باشد تقويت زير ساخت‌هاي شهر از لحاظ اقامت و حمل و نقل درون شهري و همچنين نحوه ارائه خدمات مناسب به زائر بسيار ضروري است.

وي ادامه داد: موضوع گردشگري در جهان امروز به عنوان يک مقوله مهم مطرح است که درآمدزايي و اشتغال‌زايي قابل توجهي دارد.

حسيني تصريح کرد: بدليل گسترش گردشگري در دنيا، اين شغل تبديل به صنعت شده که نشان دهنده پيوند صنعت و فرهنگ است.

منتخب مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه صنعت گردشگري يکي از منابع مالي اکثر کشورهاي پيشرفته است نيز اضافه کرد: امروزه بسياري از اين کشورها سهم عمران و آباداني خود را از حوزه گردشگري به دست مي آوردند.

عضو کمسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي افزود: تا زماني که حداقل افرادي که با مسافران خارجي در رفت و آمد هستند مسلط به زبان و همچنين آشنا با فرهنگ آنها نباشند، مشهد را نمي‌توان شهر ملي و بين المللي عنوان کرد.

وي اظهار داشت: اگر مي خواهيم به شهر آرماني خود برسيم بايد زير ساخت‌هاي مشهد را که شامل راه اندازي سريع خطوط مترو، افزايش و تعريض خيابان‌هاي اطراف حرم، افزايش امکانات حمل و نقل شهري و بين شهري و غيره است را تقويت و آماده کنيم.

حسيني تصريح کرد: ورود سرمايه داران به مشهد نيز مي‌تواند به تقويت زير ساخت‌هاي اين شهر کمک کند.

وي در ادامه به ورود گردشگران خارجي به مشهد اشاره کرد و اظهارداشت: آنچه که از ايران در ساير کشورها گفته مي‌شود بر خلاف واقعيتي است که وجود دارد و زماني که گردشگر خارجي وارد ايران شود در معرفي ايران به نتيجه مثبتي مي رسد.

منتخب مردم نيشابور در مجلس هشتم در پايان خاطرنشان کرد: بر اساس پشتوانه فرهنگي به وسيله صنعت گردشگري مي توانيم ارتباطات مناسبي با ديگر کشور هاي دنيا داشته باشيم. /115

انتهای پیام/

کد خبر 138801022