بازديد از بازارچه  صنايع‌دستي گناوه خيره‌کننده بود

داريوش طاهري در گفتگو با ميراث آريا(CHTN)، ضمن بيان اين مطلب گفت: اين براي نخستين بار بود که در شهرستان گناوه موفق به برپايي بازارچه نوروزي صنايع‌دستي شديم.

وي با اشاره به اينکه اين بازارچه‌ها به طور متوسط روزانه بين 150 تا 170 بازديد کننده داشته است، اظهار داشت: بخش مهمي از اين بازديدکنندگان را گردشگران و مهمانان غير بومي تشکيل مي‌دهند.

اين توليد کننده صنايع‌دستي ادامه داد: اين شرکت تعاوني 11 غرفه را در اين بازارچه به خود اختصاص داده بود که توليداتي چون معرق، گليم، صنايع‌دستي دريايي و منبت اين شرکت از طريق اين غرفه‌ها امکان عرضه و نمايش به دست آوردند.

طاهري با بيان اينکه بيشترين ميزان فروش محصولات اين شرکت مربوط به گليم و انواع حصيربافي بود، گفت: روزانه بيش از 200 هزار تومان از اين اقلام به فروش رسيد.

وي تصريح کرد: در مجموع شرکت تعاوني ترنج خليج فارس 3 ميليون و 470 هزار تومان از توليدات و محصولات هنرمندان و توليدکنندگان خود را در اين بازارچه به فروش رساند.

مدير شرکت تعاوني ترنج خليج فارس در ادامه اظهار داشت: با وجود اينکه اين بازارچه براي نخستين بار در سطح اين شهرستان برگزار شد، امکان تبليغ مناسب فراهم نشد ولي ميزان بازديد علاقه‌مندان خيره‌کننده بود.

داريوش طاهري خاطرنشان کرد: حضور مستقيم توليدکنندگان در قالب بازارچه‌هاي نوروزي ضمن معرفي مناسب توليدات، بازار فروش مناسبي را براي اين افراد رقم زد.

وي موفقيت بيشتر در بخش بازارچه‌هاي فصلي را در گرو تداوم آن‌ها دانست و ادامه داد: تنها در صورت ادامه داشتن اين روند مي‌توان به رشد و شکوفايي صنايع‌دستي به ويژه در شهرستان‌ها اميدوار بود./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388011742