آغاز مرمت سراي ارغواني باغملک

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري خوزستان عاطفه رشنويي گفت: اين بناي موجود قسمتي از يک مجموعه است که ساير قسمت‌هاي آن تخريب شده و احتمالاً پي‌هاي باقي مانده در زيرزمين هاي کشاورزي اطراف بنا مدفون است.

وي افزود: اين سازمان اميدوار است که در آينده بتواند با تملک زمين‌هاي اطراف و انجام مطالعات پژوهشي و گمانه زني نسبت به شناخت هرچه بيشتر اصل مجموعه اقدام کند.

رشنويي خاطر نشان کرد: اعتباري بالغ بر دو ميليارد و چهار صد ميليون ريال جهت مرمت اين سرا از محل اعتبارات توسعه اختصاص يافته است .

معاون ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري خوزستان همچنين در خصوص کاروانسراي دهدزگفت: اين کاروانسرا از کاروانسراهاي ساخته شده با مصالح سنگي در اواخر دوره صفوي است که تا دوره قاجار دخل و تصرف هايي در آن صورت گرفت و با توسعه شهر دهدز قسمت‌هايي از آن دچار آسيب ديدگي شده است.

وي افزود: سازمان ميراث فرهنگي در سال 87 با تخصيص اعتباري بيش از يک ميليارد و هفتصد ميليون ريال از محل اعتبارات توسعه نسبت به انجام عمليات پي گردي، خوانا سازي و باز زنده سازي اين کاروانسرا اقدام کرده است که در راستاي اين هدف ديوارها وطاق‌هاي سنگي فرو ريخته مورد مرمت و باز پيرايي قرار گرفت./106





انتهای پیام/

کد خبر 138801213