طرح حضور سبز در همايش ايرانيان مقيم خارج  کشور اجرا مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn) کارگروه علمي و آموزشي شرکت کننده در همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از کشور، يکي از چهارگروه شرکت کننده در اين همايش است که از سه سال گذشته تا کنون فعاليت هاي وسيعي در تعامل با ايرانيان خارج از کشور داشته است.

اين فعاليت تحت عنوان طرح حضور سبز، با هدف بومي کردن دانش و تعامل مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي کشور، از جمله برنامه هاي فعال همايش بزرگ ايرانيان است. کارگروه علمي و آموزشي، به صورت هدفمند و در 4 چهار بخش، موضوعات مختلفي را در همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از کشور مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد.

قرباني قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري و دبير کارگروه علمي آموزشي اين همايش درباره اين بخش‌ها گفت: بررسي و تحليل نقشه جامع علمي کشور از جمله موضوعاتي است که نمايندگاني از 7 نهاد و وزارتخانه هاي عضو اين کارگروه، درباره آن سخنراني خواهند کرد. نظام آموزشي دومين بخش تخصصي اين کارگروه است و در اين بخش پژوهش، مهندسي و فناوري برتکيه بر توسعه علمي و ارائه راهکارهاي مقابله با چالش ها، مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي در ادامه ارتباط، پژوهش و صنعت در راستاي تجاري سازي دانش و فناوري را يکي ديگر از موضوعات اين کارگروه برشمرد و گفت: در اين بخش نمايندگاني از بيش از 5 وزارتخانه و مراکز تحقيقاتي سخنراني خواهند کرد.

به گفته قرباني محوريت نظام نوآوري، ايده پروري و ايده پردازي آخرين موضوعي است که سعي مي شود، طي روزهاي اين همايش به آنها پرداخته شود. همچنين چالش هاي موجود در ارتباط بين پژوهش و صنعت مباحثي است که در اين بخش مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرد.

کارگروه علمي و آموزشي، علاوه بر نشست هاي تخصصي، از پارک علمي و فناوري دانشگاه تهران، پارک فناوري پرديس، پژوهشکده هاي سازمان علمي و صنعتي ايران و فناوري هاي برتر دانشگاهها و ... بازديد مي کند. اين اقدام با هماهنگي معاونت فناوري و پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت بهداشت، وزارت صنايع و معادن، معاونت فناوري رياست جمهوري و سازمانهاي پژوهشي، علمي و صنعتي ايران صورت مي گيرد.

قرباني ضمن اظهار خشنودي از حضور نخبگان و فرهيختگان ايراني، اعلام کرد: در انتخاب اين افراد با مراکز تحقيقاتي و علمي کشور رايزني انجام شده است. اين افراد بر اساس نيازها، شناخت و ارتباطاتي که با مراکز علمي داخل کشور داشته اند، براي شرکت در همايش دعوت شده اند./106

انتهای پیام/

کد خبر 1388012439