نياوران ميزبان سومين يادواره بزرگداشت فردوسي

به گزارش ميراث آريا (CHTN) به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران، اين يادواره به به مناسب روز ملي بزرگداشت حکيم ابوالقاسم فردوسي و به پيشواز هزاره پايان سرايش شاهنامه در هفته ميراث فرهنگي برگزار مي‌شود.

سومين يادواره فردوسي از سوي گنجينه نقش جهان و مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران و همياري کميسيون ملي يونسکو در ايران، شرکت هاي توسعه ايرانگردي و جهانگردي و گردشگري ايران، کميته ملي موزه‌هاي ايران (ايکوم ايران)، پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري، انجمن بيستون، معاونت فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري، انجمن خوشنويسان ايران و هفته نامه امرداد برگزار مي شود.

نمايش فيلم‌هاي ياد و يادگار، مشي و مشيانه، درخت پارسيک، زروان، وارثان کيومرث، رخش بر نقش، دوات و از آفتاب تا آفتاب از جمله برنامه‌هاي اين بزرگداشت است.

همچنين از ديگر برنامه هاي اين همايش مي‌توان به سخنراني و ارائه مقاله، شاهنامه خواني با موضوع کودکان و شاهنامه ،نمايشگاه فروش کتاب و محصولات فرهنگي و نمايش تأتر آرش کمانگير اشاره کرد.

ناصر تکميل همايون ، حشمت الله رياضي، محمد تقي حرآبادي، رحيم معيني کرمانشاهي، محمد مير شکرايي، فرشيد فرجي، بابک سلامتي از زرتشتيان ايران از هفته نامه امرداد، وارانت گرجيان از مسيحيان ايران از روزنامه آليک، مرصدق نماينده کليميان مجلس، قطب‌الدين صادقي و هوشنگ طالع محمودي بختياري از سخنرانان اين همايش هستند که درباره ويژگي‌هاي شاهنامه و اهميت اثر بزرگ فردوسي به سخنراني مي‌پردازند.

سومين يادواره حکيم ابوالقاسم فردوسي در تاريخ‌هاي ياد شده از ساعت 14 تا 20 در سالن سينماي اختصاصس مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران برگزار مي‌شود./118

انتهای پیام/

کد خبر 1388022120