به گزارش ميراث آريا (chtn)هاشمي رفسنجاني در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بين المللي گل و گياه شهرداري تهران با اشاره به بازديد صبح امروز خود از تونل توحيد تاکيد کرد: نمايشگاه بين المللي گل وگياه و تونل توحيد زمينه ساز بحث هاي اساسي در مديريت کشور است.

او افزود: مهم آن است که يک مدير لايق به همه چيز و به همه بخش ها در قلمرو مسووليت خود توجه داشته باشد.

رفسنجاني تصريح کرد: ممکن است يک مدير در يک بخشي خوب عمل کند و باعث رشد در آن زمينه باشد اما بخشي ديگر را رها کرده و تنها در يک بخش تمرکز کند.
او تاکيد کرد: اگر چه اين مدير مي تواند موفق باشد اما اگر به قيمت ضايع کردن بخش هاي ديگر باشد باعث شکست خواهد شد. چرا که يک جا برخورداري بيشتر و درجاي ديگر منجر به محروميت خواهد شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ارتباط به يکي از صفات مهم خداوند اشاره و گفت: خداوند وقتي همه اين جهان پهناور را اداره مي کند تمرکزش را به تمام بخش ها مي دهد و به تمام مقتضيات جهان از ازل تا ابد توجه دارد که اين صفات خداوند مي تواند يک الگو براي مديريت شهر و جامعه باشد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد بازديد خود از تونل توحيد خاطرنشا ن کرد تونل توحيد که حاصل تلاش شهرداري تهران بوده دنياي بزرگي از صنعت ، مديريت، ابتکار و حتي همراه با خشونت ويژه اي از کارهاي نو خواهد بود.

او با اشاره به اعتبار اين پروژه افزود: 250 ميليارد تومان هزينه شده براي آن که گره ترافيکي مردم را در بين بزرگراه و چمران و نواب برطرف کنيم.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: مشکل ترافيک اين بزرگراه از ابتداي انقلاب از جمله معضلات کشور بوده به طوري که نتوانستيم از آن زمان به علت وقوع جنگ کاري را انجام دهيم .

رئيس مجمع تشخص مصلحت نظام با بيان اين که احداث تونل توحيد کار شجاعانه اي است, تاکيد کرد اميدواريم که کار احداث تونيل توحيد در موعد مقرر به پايان رسد.
شهردار تهران در اين مراسم در انتقاد به برخي مسئولان درباره کاشت گل و گياه در تهران با بيان اين مطلب افزود : برخي از مسئولان بارها جلوي من را گرفته اند که چرا اين قدر گل مي کاريد و اصلا اين گلهايي که زود پژمرده مي شود جز اسراف چيزي نيست. من چون اين حرفها را منطقي نمي دانم اصلا به آنها توجه نمي کنم.

بازديد هاشمي رفسنجاني از تونل توحيد و بازديد اعضاي شوراي شهر در جمعه هفته گذشته از اين پروژه باعث شد در اين مراسم بيش از آنکه موضوع گل و گياه مطرح شود،حرف از تونل توحيد به ميان آيد.از اين رو شهردار تهران درجمع خبرنگاران به بازديد سه ساعته روزهاي چهارشنبه خود از پروژه تونل توحيد اشاره کرد و گفت: تونل توحيد از نظر ترافيکي، روان سازي، اقتصادي و هزينه تمام شده، کيفيت و صرفه جويي مالي يکي از پروژه هاي نمونه کشور است و در زمان افتتاح پروژه تمامي اين صحبتهاي خود را با دليل و مدرک ثابت مي کنم.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه تونل توحيد در تقاطع جمهوري با خط 2 مترو فاصله بسيار کمي دارد و به گفته کارشناسان خطرناک است، گفت: درست است که ايستگاه I2، فاصله کمي با تونل توحيد داشت اما اين قسمت پروژه با رعايت مسائل فني و کار کارشناسي، مينياتوري انجام شده و مشکلي در اين نقطه وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1388022247