به گزارش ميراث آريا (chtn)به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل وزارت رفاه و تامين اجتماعي ، عبدالرضا مصري در مراسم اختتاميه دومين جشنواره سراسري اعتياد و رسانه افزود: اگر نتوانيم اين امر مهم را در کشور تسريع دهيم نمي توان انتظار داشت که درمان معتاد شتاب بگيرد .

وي تصريح کرد: هم اکنون شرايط براي درمان معتادان همچون دسترسي به موقع به پزشک، کافي بودن مراکز درماني و ارزاني برنامه هاي درماني در کشور از موانعي است که تحقق برنامه هاي درماني ترک اعتياد را با مشکل مواجه کرده است .

مصري با اشاره به اينکه در گذشته توجه به مسايل درمان و ترک اعتياد کمتر مورد توجه قرارمي گرفت و بيشتر برنامه هاي مبارزه با مواد مخدر به مقابله با توزيع و عرضه مواد مخدر محدود مي گرديد،‌ تاکيد کرد: امروزموضوع مواد مخدر ديگر بساط ترياک و منقل نيست بلکه اعتياد در جامعه به سمت وسوي مواد روان گردان و يا مواد مخدر روان گردان و صنعتي شتاب گرفته است.

وي افزود: در چنين شرايطي، کار رسانه ها، بخصوص رسانه هاي شنيداري و ديداري براي فرهنگ سازي در جامعه دشوارتر شده است .

وزير رفاه و تامين اجتماعي خاطرنشان کرد: هر قدر فرد معتاد متمول بوده و مشکل مالي نداشته باشد اما بازهم در يک مقطع براي تامين نياز خود به مواد مخدر مجبور است به يک فروشنده تبديل شده و افراد بيشتري را به سمت اعتياد بکشاند .

مصري گفت : ستاد مبارزه با مواد مخدر به همراه ساير ارگان هاي فرهنگي و درماني همچون
وزارت فرهنگي و ارشاد اسلامي ، وزارت بهداشت و درمان و صداو سيما تلاشهاي خوبي براي مبارزه همه جانبه با معضل اعتياد آغاز کرده است که تداوم اين برنامه ها و تحقق اهداف آن نيازبه همکاري بيشتر رسانه هاي گروهي و جمعي دارد .

وي با تاکيد بر نقش رسانه ها در پيشبرد اهداف برنامه هاي مبارزه با مواد مخدر و اعتيادخاطر نشان کرد: برگزاري چنين همايش هايي باعث نشان دادن نقش پررنگ رسانه ها درکاهش اعتياد به مواد مخدر و ترويج فرهنگ مبارزه با اين معضل اجتماعي در جامعه مي شود ./100

انتهای پیام/

کد خبر 1388022248