به گزارش ميراث آريا (chtn) سرهنگ محمود صادقي رييس پليس گذرنامه ناجا با ارائه آمار عملکرد پليس گذرنامه در سال 87 ، گفت : صدور گذرنامه در سال 87 با رشد 10 درصدي به دو ميليون و 260 هزار جلد رسيد .

وي گفت: از ميان متقاضيان دريافت گذرنامه در سال 87، 60 درصد از آنان مقصد سفر خود را کشورهاي زيارتي مانند عربستان، سوريه و عراق ذکر کردند.

وي افزود: 725 هزار مورد از گذرنامه‌ها (حدود 35 درصد) در سال گذشته به صدور مجدد صادر شد. همچنين در دو ماهه ابتداي امسال 414 هزار جلد گذرنامه صادر شده که نسبت به دو ماهه سال قبل 17 درصد رشد داشته است.

سرهنگ صادقي با بيان اين که در سال 87، حدود هشت هزار گذرنامه الکترونيکي به صورت آزمايشي صادر و در اختيار افراد کثيرالسفر قرار گرفت، گفت: اين افراد تاکنون در ورود و خروج هيچ مشکلي نداشته‌اند و در حال حاضر فرودگاه‌هاي امام خميني (ره)، شيراز، مشهد و اصفهان به دستگاه‌هاي تشخيص گذرنامه‌هاي الکترونيکي مجهز شده‌اند و اميدواريم در سال 88 با خريد تجهيزات لازم براي توليد و تشخيص گذرنامه‌هاي الکترونيک تا انتهاي سال جاري اين گذرنامه‌ها جايگزين گذرنامه‌هاي فعلي شوند.

وي تصريح کرد: بودجه مورد نياز براي اين منظور، حدود 22 ميليارد تومان است که در بودجه سال جاري دولت پيش‌بيني شده است.

رييس پليس گذرنامه ناجا، در ادامه به افرادي که گذرنامه‌هايشان مفقود شده توصيه کرد، در اولين فرصت به مديريت گذرنامه استان مراجعه و فقدان گذرنامه را اعلام کنند که رسيدگي به اين مفقودي شش ماه طول مي‌کشد و چنانچه در اين مدت گذرنامه فرد پيدا شد، بايد به مديريت گذرنامه اعلام شود تا مجددا فعال و داراي اعتبار شود.

وي با اشاره به اين که افراد متقاضي تشرف به حج تمتع بايد حتما داراي گذرنامه انفرادي و اعتبار شش ماهه باشند، اعلام کرد: متقاضيان تشرف به حج تمتع امسال با توجه به اين نکات در زماني که فرصت کافي دارند، براي دريافت گذرنامه خود اقدام کنند.

سرهنگ صادقي همچنين اظهار کرد: کليه افراد جهت اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن بايد با در دست داشتن گذرنامه خود به مديريت گذرنامه استان‌ها مراجعه کنند.

گفتني است، در حال حاضر نزديک به 10 ميليون گذرنامه معتبر در کشور وجود دارد و مدت لازم براي صدور گذرنامه شش تا هفت روز کاري است. /100

انتهای پیام/

کد خبر 1388022615