فرهنگ‌سازي مهمترين دستاورد ميراث فرهنگي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور در چهارمين جشنواره ميراث فرهنگي و رسانه ، دومين جشنواره گردشکري و رسانه و نخستين جشنواره صنايع دستي و رسانه گفت: قطعا در پايان خدمت چهار ساله دولت نتايج بسياري درحوزه‌هاي مرتبط با سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري به دست آمده است اما آنچه بايد بيش از همه مورد توجه قرار گيرد و دستاورد بسيار بزرگي است خود آگاهي ملي و آشنايي نسبت به ظرفيت‌هاي کشور است .

اسفنديار رحيم مشايي ادامه داد: اين خود آگاهي باعث شناخت و آشنايي بيشتر مردم با شاخه‌هاي گسترده ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مي‌شود .

وي با بيان اينکه عدم شناخت از ظرفيت‌هاي اين سه حوزه امکان برنامه‌ ريزي را براي رسيدن به جايگاه‌هاي بلند ناممکن مي‌کند ، تصريح کرد: سرمايه‌گذاري در اين حوزه ها وابسته به شناخت از آنها است و اگر اين بخش به خوبي معرفي و درک نشود نمي‌توان در انتظار يک برنامه جامع و شکوهمند بود .

مشايي ياد آور شد: امروز خرسند هستيم که جامعه ايران بيش از گذشته نسبت به اين سه مقوله علاقمند است و با دقت بيشتري آن را پيگيري مي‌کند .

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: پاسداشت ارزش‌هاي ميراث ملي تکليف و وظيفه تمام آحاد ملت ايران است .

مشايي گفت: توجه به ميراث فرهنگي و انتقال آن به نسل‌هاي آينده باعث مي‌شود که آيندگان نيز با ميراث پرشکوه کشور آشنا شده و تاريخ اين سرزمين ماندگار شود .

وي با اشاره به حوزه صنايع دستي گفت: در حوزه صنايع دستي نيز فناوري ، انديشه پردازي ، قوت خيال ، ذوق و معرفت وجود دارد و با وجود اين عوامل مسئوليت مديران بيشتر مي‌شود.

مشايي با اشاره به نقش فرهنگ سازي خطاب به اهالي رسانه گفت : دستاورد بزرگ متعلق به شما است که در اين سه حوزه با قلم ، انديشه ،عشق ،احساس و خود آگاهي نقش آفرين بوده‌ايد .

رئيس سازمان ميراث فرهنگي تصريح کرد : تلاش شما اين اثر را داشته که ملت نسبت به اين سه بخش مسئوليت داشته باشند و با آنها بيشتر آشنا شوند.

وي با بيان اينکه ملت‌هاي ديگر اذعان مي‌کنند که مردم ايران مي‌توانند به هرچه مي‌خواهند دست پيدا کنند ،گفت: ملتي که حرکت خود را روشن مي‌بيند به هر هدفي دست پيدا مي‌کند ./106

انتهای پیام/

کد خبر 1388022625