به گزارش ميراث آريا (chtn) به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، عباس زارع نژاد مدير کل روابط عمومي وزارت بهداشت در نشست مديران روابط عمومي دانشگاه هاي علوم پزشکي سراسر کشور و سازمان هاي وابسته که به مناسبت 27 ارديبهشت روز روابط عمومي برگزار شد \"احياي جايگاه روابط عمومي در ابعاد مختلف\" را از جمله اقدامات مثبت دولت نهم در حوزه روابط عمومي‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به خاستگاه مردمي دولت نهم و شعارهايي که در اين خصوص مطرح شد، کارکرد روابط عمومي در اين دوره، از ويژگي‌ و شرايط خاصي برخوردار بوده است.

وي در اين راستا به انتظار بيشتر مردم از دستگاه ها و براي حل مشکلات، اشاره کرد و گفت: اين اداره کل در حوزه مددکاري به 16700 نامه مردمي رسيدگي کرده و تقريباً تکليف تمامي نامه‌هاي ارجاع شده به اين وزارتخانه مشخص شده است.

زارع‌نژاد بااشاره به تلاش هاي خوبي که طي 4 سال گذشته در حوزه روابط عمومي صورت گرفته است، گفت: گرچه در بحث اصلاح ساختار روابط عمومي به لحاظ زماني عقب هستيم ولي در کار گروه مربوطه در سطح شوراي اطلاع رساني دولت و ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها از طريق وزارتخانه سعي کرده‌ايم که مشکلات موجود را تا زمان ابلاغ ساختار جديد روابط عمومي به حداقل برسانيم.

وي مخاطب قراردادن روابط عمومي توسط مقام معظم رهبري را فرصت تاريخي در احياء اين جايگاه برشمرد و با اشاره به اقدامات مثبتي که در سطح دولت درخصوص ارتقاء جايگاه روابط‌عمومي‌ها انجام شده است، گفت: اصلاح ساختار روابط عمومي، تصويب آيين‌نامه جامع روابط عمومي، پي‌گيري مشکلات روابط عمومي دستگاه ها و اختصاص يک روز (27 ارديبهشت ماه) به عنوان «روز روابط عمومي» از جمله اقداماتي است که درخصوص ارتقاء جايگاه روابط عمومي‌ها صورت گرفته است.

زارع‌نژاد در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و گسترش فضاي نقد و بعضاً تخريب گفت: در چارچوب قانون و اخلاق وظيفه داريم که با درک شرايط و حساسيت هاي موجود، درخصوص اطلاع‌رساني و ارائه گزارش عملکرد، فعال‌تر از گذشته عمل نماييم.

وي همچنين به اقداماتي که در دولت نهم در حوزه سلامت انجام شده، اشاره کرد و گفت: در ابتداي دولت نهم، برنامه پزشک خانواده عملياتي شد و بيش از 25 ميليون نفر تحت پوشش خدمات اين طرح قرار گرفتند به نحوي که با اجراي طرح پزشک خانواده شاخص‌هاي بهداشتي در جمعيت تحت پوشش بهبود قابل توجهي پيدا کرده است.

وي افزود: در حوزه بهداشت نيز گام‌هاي موثري در کنترل، ريشه‌کني و حذف بيماريهاي واگير برداشته شده است، صدها خانه بهداشت و مرکز بهداشتي درماني روستايي و شهري احداث شده به نحوي که سال گذشته جشن ريشه‌کني، حذف و کنترل بيماريهاي واگير را برگزار کرديم.

وي به ديگر اقدامات صورت گرفته در کنترل بيماريهاي غيرواگير اشاره کرد و در تشريح گفت: در شهريور 84 مصرف روغن جامد در جامعه 80 درصد بوده که در حال حاضر اين ميزان به رقم 50 درصد رسيده است که با اين اقدام گام موثري درخصوص کنترل بيماريهاي قلبي عروقي برداشته شده است.
همچنين ميزان تولد بيماران تالاسمي از 3000 تولد در سال امروز به کمتر از 300 تولد در سال کاهش يافته است.

زارع‌نژاد همچنين به فعاليتهاي حوزه اورژانس پيش بيمارستاني اشاره کرد و گفت: از ابتداي دولت ميزان پايگاههاي اورژانس جاده‌اي از 673 پايگاه به 2700 پايگاه افزايش يافته است ضمن آنکه کيفيت ارائه خدمات اورژانس افزايش يافته، مدت زمان رسيدن آمبولانس بر بالين بيمار نيز کاهش چشمگيري داشته است.

وي همچنين به پيشرفت هاي صورت گرفته در حوزه ساخت و توليد دارو در کشور اشاره کرد و با بيان اين مطلب که دسترسي و تأمين داروهاي مورد نياز مردم در مقايسه با گذشته بهترين وضعيت را داشت به طوري که ميزان کمبود دارويي تنها 8/0 درصد فهرست دارويي کشور بود گفت:‌ ساخت داروهاي درمان بيماريهاي MS، تالاسمي، هپايت C و نيز ساخت داروي «آيمود» و «آنژي پارس» براي اولين بار براي بيماران مبتلا به ايدز و درمان زخم پاي ديابتي‌ها از جمله موفقيتهاي حوزه دارو در طول چهارسال گذشته است.

وي همچنين در بحث آموزش پزشکي به ايجاد 17 رشته جديد PHD و 7 رشته کارشناسي ارشد و توسعه تحصيلات تکميلي اشاره کرد و گفت: تعداد مراکز تحقيقاتي کشور از 107 مرکز به 211 مرکز رسيده است و همچنين تعداد مقالات در نمايه‌هاي بين‌المللي افزايش چشمگيري داشته است.

زارع‌نژاد به سفرهاي استاني هيات دولت اشاره کرد و گفت: 50 درصد از مجموع 756 مصوبه حوزه بهداشت و درمان که در سفرهاي استاني مصوب شده است، نهايي شده و 50 درصد بقيه در حال اجراست.

وي در خاتمه با اعلام اينکه در طول چهارسال گذشته بيش از 17000 تخت بيمارستاني به ظرفيت تختهاي موجود اضافه شده از افتتاح 1988 تخت جديد در خرداد ماه خبر داد.

گفتني است در نشست مديران روابط عمومي دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور و سازمان‌هاي وابسته که صبح امروز با حضور دکتر امامي رضوي، معاون سلامت، متوليان، قائم مقام وزير و رئيس مرکز هماهنگي امور بازرگاني و معصومي، رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي برگزار شد از برگزيدگان غرفه دانشگاه هاي علوم پزشکي، ستاد وزارتخانه و غرفه منتخب مردم در نمايشگاه دستاوردهاي سي‌ساله انقلاب اسلامي تقدير شد./100

انتهای پیام/

کد خبر 1388022762