سايت موزه در شهر قديم جيرفت ايجاد مي شود

مديرکل امور موزه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در گفت و گو با ميراث آريا (chtn)ضمن بيان اين مطلب افزود:براساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته قرار است امکان بازديد عموم علاقمندان، ازبخشي از شهر جديد جيرفت که عمليات باستان شناسي در آن توسط باستان شناسان صورت گرفته همراه کشفيات جديد و نيز بقايايي از مسجد جامع شهر دقيانوس، مسجد دوره ايلخاني واقع درحاشيه رود هليل رود فراهم شود.

محمد حسين فرمهيني فراهاني درادامه خاطرنشان کرد:گچ بري هاي بسيار زيبا از جمله ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين مسجد است که از جمله آثار ارزنده معماري دوره اسلامي به شمار مي آيد.

به گفته اين مقام مسئول در معاونت فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي؛ اين مسجد که ازجمله بناهاي مربوط به سده سوم هجري و دوران حکومت سلجوقيان است در چهارمين فصل از کاوشهاي شهر دقيانوس از زير خاک بيرون آورده شد.

وي با اشاره به اين که مسجد جامع شهر دقيانوس در يک کيلومتري غرب شهر جديد جيرفت در مسير جاده بلوک قرار دارد. اظهار داشت:شهر قديم جيرفت يا دقيانوس در حاشيه غرب هليل رود واقع شده و آثار کشف شده در اين منطقه حکايت از تمدني کهن تر از تمدن بين النهرين دارد. /118

انتهای پیام/

کد خبر 1388031215