سازمان ميراث فرهنگي خوزستان از شرکت نفت شکايت کرد

صادق محمدي،رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان با بيان مطلب فوق به ميراث آريا(chtn) گفت:اين محوطه باستاني تا کنون به ثبت ملي نرسيده است و البته شناسايي و ثبت آن مورد توجه ما بود.

محمدي ضمن انتقاد از دستگاه‌هاي اجرايي که در نزديکي آثار تاريخي پروژه هاي خود را اجرا مي کنند،ياد آور شد: تا کنون از دستگاه هاي مختلف درخواست کرده ايم که براي انجام هر گونه پروژه از سازمان ميراث فرهنگي استعلام دريافت کنند اما متاسفانه همچنان برخي از اين دستگاه‌ها به اين موضوع بي توجهي مي‌کنند.

وي افزود:اين عمليات در حدود يک ماه پيش به منظور احداث خط لوله و جاده در حال انجام بوده است که پس از اطلاع يگان حفاظت از اين عمليات آسيب رسان،فعاليت شرکت نفت را متوقف کرده و سپس پرونده قضايي تشکيل شده است.

به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان ثبت اين محوطه تاريخي با وسعت 150 هکتاري در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي استان قرار گرفته است.

وي يکبار ديگر از تمامي سازمان‌هاي دولتي در خواست کرد که با توجه به بافت تاريخي استان قبل از هر گونه عمليات اجرايي اين سازمان از اجراي پروژه خود مطلع کنند./117

انتهای پیام/

کد خبر 138803312