همايش تجليل از دوستداران ميراث فرهنگي شوش برگزار شد

به گزارش ميراث آريا (chtn) رئيس انجمن دوستداران ميراث فرهنگي شوش دراين مراسم گفت: انجمن‌هاي دوستدار ميراث فرهنگي به عنوان نمايندگان مردم به منظور حفظ و شناسايي آثار فرهنگي تاريخي با احساس مسئوليت همواره به سازمان ميراث فرهنگي ياري مي‌رسانند.

محمدرضا معتمدي نسب به پاره‌اي از موضع‌گيري‌هاي انجمن و تلاش‌هاي صورت گرفته در چارچوب اساسنامه انجمن اشاره کرد و بيان داشت: توجه به پاسداري و حفظ ميراث فرهنگي نيازمند کمک همه جانبه اقشار مختلف جامعه و مسئولان است.

وي با اشاره به ساماندهي تالار کتيبه‌هاي شوش توسط دکتر ارفعي اظهارداشت: با توجه به وجود بيش از هزار کتيبه در تالار کتيبه‌هاي شوش خواستار آغاز به کار فعاليت‌هاي پژوهشي دراين مجموعه شد.

درادامه اين همايش عضو هيأت مديره اين انجمن پس از ارائه گزارش عملکرد انجمن در سه ماه نخست سال و به‌ويژه در نوروز 88 گفت: هم زمان با آغاز تعطيلات نوروزي اين انجمن مانند سال‌هاي گذشته برنامه‌هاي ويژه‌اي مانند استقرار بيش از 50 نفر نيروي کارشناس متخصص راهنما از بين 120داوطلب در محوطه‌هاي باستاني شوش، چغازنبيل و هفت تپه مستقر اجرا کرد.

علي بويري منجي افزود:همچنين برپايي نمايشگاه کتاب، صنايع دستي و چاپ بروشور راهنما و پوسترهاي آثار تاريخي شوش از ديگر فعاليت هاي اين انجمن به شمارمي‌آيد.

وي با اشاره به تشکيل کارگروه‌هاي تخصصي با استفاده از کارشناسان در زمينه ميراث فرهنگي اظهارداشت:همچنين به زودي کتابخانه تخصصي انجمن دوستداران ميراث فرهنگي شوش راه اندازي مي شود.

خاطرنشان مي شود در پايان اين مراسم 58 نفر از اعضاي فعال و منتخب انجمن دوستداران ميراث فرهنگي شوش تقدير و هدايايي به آنان اهدا شد. /118

انتهای پیام/

کد خبر 1388042712