برپايي کارگاه زنده اجرايي و پژوهشي صنايع‌دستي در 13 استان

داوود سماواتي يار در گفتگو با ميراث آريا(CHTN)، با بيان اين مطلب گفت: در حوزه رسانه و ورود هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي به اين بخش در سال جاري برنامه‌هاي مختلفي در دست اجرا قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينکه برپايي کارگاه زنده اجرايي و پژوهشي صنايع‌دستي با هدف آشنايي فيلم سازان و عکاسان با هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي است، اظهار داشت: با توجه به اهميت سرمايه گذاري در بخش فيلم و عکس هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين اقدام صورت اجرايي به خود مي‌گيرد.

دبير دومين جشنواره فيلم و عکس صنايع‌دستي ادامه داد: با توجه به برپايي اين جشنواره در سال جاري کمبود فيلم و عکس با موضوع هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي احساس مي‌شود.

سماواتي يار تصريح کرد: معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در تلاش است که نگاه فيلمسازان را بيش از پيش متوجه اين بخش از فرهنگ و هويت کشور کند.

وي در ادامه اظهار داشت: برپايي کارگاه زنده اجرايي و پژوهشي صنايع‌دستي به معناي سفر فيلمسازان و عکاسان به استان‌هاي مشخص براي شرکت در کارگاه‌هاي زنده اجرايي مباحث تئوريک صنايع‌دستي در حوزه فيلم و فيلمسازي خواهد بود.

دبير گفتمان هنرهاي سنتي و رسانه با بيان اينکه هنرمندان عرصه فيلم با حضور در اين نشست‌ها به خوبي با موضوعات صنايع‌دستي در حوزه فيلم سازي آشنا مي‌شوند، گفت: اين هنرمندان در فاصله سه روزه بايد کار اجرايي هم انجام دهند.

داوود سماواتي يار اضافه کرد: در اين فاصله سه روزه يک فيلم کوتاه با موضوع هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ساخته مي‌شود.

وي همچنين از آغاز تهيه آرشيو صدا و تصوير 50 سال اخير عرصه هنرهاي سنتي خبر داد و گفت: فعاليت مربوط به جمع آوري منابع اين آرشيو از مدتي پيش آغاز شده و با توجه به اهميت کار با سرعت خوبي دنبال مي‌شود.

اين تهيه کننده خاطرنشان کرد:‌ براي تهيه اين آرشيو سعي در جمع آوري صدا و تصاوير موجود صنايع‌دستي از 50 سال گذشته تا کنون داريم./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388042746