سابقه تمدني و تاريخ معاصر تبريز بسيار درخشان است

به گزارش ميراث آرياchtn)) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي، الياس نادران با حضور در شهر تبريز و بازديد از آثار و ابنيه تاريخي شهر، به موقعيت ويژه آذربايجان در تحولات و اتفاقات تاريخي و فرهنگي کشور اشاره کرد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: موزه آذربايجان به دليل قدمت و اهميتي که دارد همواره مورد توجه پژوهشگران و علاقمندان بوده است و صد البته موزه آذربايجان شايسته توجهي بيشتر از اين است.

به گفته وي ، تنوع آثار موجود در اين موزه و همچنين راهنمايي هاي خوب و مبسوطي که توسط کارشناسان ارائه مي شود ، موجب شده تا بازديدکننده با اطلاعاتي مفيد و جالب موزه را ترک کنند و با نقل اين خاطرات در شهرهاي ديگر، به طور قطع آينده گردشگري شهر با تحول مثبتي روبرو خواهد شد.
نادران، يکي از نکات ويژه و خوب موزه آذربايجان را چيدمان تاريخي موزه دانست و گفت: در اين نوع چيدمان، تفاوت تمدن ها به لحاظ نوع زندگي و تفکرات و آيين ها و شرايط محيطي و امکانات طبيعي و مصنوعي مي تواند بررسي شود و ما را به خوبي با زندگي مردم دوره هاي مختلف آشنا کند.

اواضافه کرد: مطالعه اين مسائل به ما نشان مي دهد که مردم گذشته اين ديار از هوش و و ذوق هنري و استعداد سرشاري برخوردار بوده اند.

به عقيده نماينده مردم تهران در مجلس شوري اسلامي، عليرغم تخريب گسترده تبريز در زلزله قديم اين شهر و آسيب ديدگي جدي لايه هاي تاريخي، توانمندي و ارزش منتطقه به قدري بالاست که بازهم توانست خود را بسازد و از دوران هاي مختلف پس از زلزله تبريز شاهد وجود آثار ارزشمندي هستيم.

الياس نادران در پايان بر رشد و گسترش شاخصه هاي توسعه گردشگري با توجه به توانمندي هاي بالاي تبريز و آذربايجان تاکيد کرد و افزود: اين منطقه به طور قطع امکان تبديل شدن به يکي از قطب هاي مهم و اثربخش گردشگري کشور را داراست.

گفتني است نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در سفر 2 روزه خود به آذربايجان شرقي، همراه مسئولين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي از مناطق ديدني و تاريخي استان بازديد کرد./106


انتهای پیام/

کد خبر 1388050224