نخستين جشنواره انار در بجستان برگزار مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي خراسان رضوي، نخستين جلسه انجمن ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بجستان با حضور عضو کميسون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان ادارات اين شهرستان برگزار گرديد.

نماينده مردم شهرستان هاي گناباد و بجستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: گذشته يک ملت نقش مهمي در آينده آنان بازي مي کند و ميراث فرهنگي در حقيقت تاريخ و هويت يک جامعه را بازگو کرده و از لحاظ رواني اهميت ويژه اي براي جامعه دارد.

مهدي مهديزاده گفت : بجستان منطقه بسيار قديمي است که تعداد زيادي کاروانسرا و همچنين واقع شدن در مسير راه هاي اصلي نشان از رونق اين منطقه در ادوار گذشته دارد.

عضو کميسون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري کرد با سفر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي به شهرستان هاي بجستان قدم هاي بزرگي در جهت رونق گردشگري و احياء هنرهاي سنتي برداشته شود.

فرماندار بجستان نيز در اين جلسه اظهار داشت:بسياري از آثار تاريخي شهرستان به دليل بي توجهي و عدم اطلاع رساني متاسفانه تخريب شده است.

غلامرضا کافي گفت :برخي از روستاهاي بجستان از جمله مرنديز ، جزين ، و مزار قابليت سرمايه گذاري در بخش گردشگري را دارند و لازم است انجمن هاي ميراث فرهنگي با شرح وظايف مشخص در جهت حفاظت از آثار تاريخي در روستاها تشکيل شوند .

وي همچنين خواستار برنامه ريزي بر روي قنوات و بافت قديمي بجستان شد.

سرهنگ صباحي فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي صنايعع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز نقش آموزش و پرورش را در حفظ ميراث فرهنگي بسيار اساسي دانست و گفت :متاسفانه در زمينه ميراث فرهنگي در سطح اين شهرستان کار اساسي وزير بنايي انجام نشده است وبا افتتاح و راه اندازي نمايندگي اميد مي رود کار موثر و سازنده اي آغاز شود.

مهدي ذوالفقاري، مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي بجستان نيز گفت: در شهرستان بجستان 36 اثر ثبت شده داريم که 13 انجمن ميراث فرهنگي و با عضويت 66 نفر وظيفه مراقبت از آثار تاريخي و امور مربوط به گردشگري را انجام مي دهند./106

انتهای پیام/

کد خبر 1388060212