موزه قاجار تبريز، خلاصه اي از فرهنگ ايراني است

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، استاد صالح بيگ قراباغي پس از بازديد از موزه قاجار تبريز، ضمن ابراز خرسندي از حضور در کشور تاريخ پرور و فرهنگ دوست ايران و استان آذربايجان شرقي، بناهاي تاريخي شهر تبريز را مجموعه‌اي از ظرايف هنري و فرهنگي دانست.

اين نويسنده 89 ساله که با شور و شعف از خانه امير نظام گروسي و اشياي موزه قاجار تبريز بازديد مي کرد، با اشاره به مشترکات فرهنگي قابل توجه دو کشور، ابراز اميدوار کرد، براي ساير هموطنانش نيز فرصت حضور در تبريز و ديدن اين آثار و بناها فراهم شود.

وي فضاي فرهنگي موجود در شهر را بسيار قابل اعتنا توصيف کرد و افزود: با وجود مکان‌هاي تاريخي زيادي که به موزه تبديل شده اند، امکان ايجاد روحيه فرهنگ دوستي و حفظ تاريخ بسيار بهتر ميسر خواهد شد و در اين مورد در شهر تبريز موفق بوده است.

استاد صالح بيگ که داراي تاليفات فراواني در زمينه تاريخ ايران و آذربايجان نيز است
تخصصي بودن موزه هاي آذربايجان شرقي را زمينه اي براي بررسي بيشتر و تحقيق دقيق تر محققان دانست و افزود: موزه قاجار تبريز که در خانه اي زيبا و تاريخي مستقر شده، به خوبي امکان بررسي هنر و فرهنگ و ديدگاههاي مردم و هنرمندان دوره قاجار را به انسان مي دهد و اين مساله در بازشناسي ريشه هاي رفتاري مردمان آن دوره کمک شاياني خواهد کرد.

اين نويسنده آذربايجاني در انتهاي ديدارش از موزه قاجار ضمن امضاي دفتر يادبود موزه، يکي از تاليفات خود در خصوص تاريخ ايران از دوره صفويه تا قاجار را به کتابخانه موزه اهدا کرد./106

انتهای پیام/

کد خبر 1388060215