حضور موفق ايران در بزرگترين رويداد گردشگري آسيا

به گزارش ميراث آريا(CHTN) به نقل ازروابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري ژاپن که با حضور 150 کشور جهان، جمعي از مقامات و وزيران دست‌اندرکار بخش گردشگري کشورهاي آسيايي، سفراي کشورهاي خارجي مقيم توکيو، ايرلاين‌ها، توراپراتورها و نمايندگان و فعالان صنعت گردشگري در محل نمايشگاهي توکيو گشايش يافته بود جلوه هاي تمدني، فرهنگي و گردشگري ايران به نمايش درآمد و مورد استقبال کارشناسان گردشگري، رسانه اي و تورگرداني قرار گرفت.

در جاتاي 2009 ، سازمان‌هاي ملي و منطقه اي گردشگري ، خطوط هواپيمايي ، آژانس هاي مسافرتي و شرکت هاي حمل در 1300 غرفه به عرضه جاذبه هاي گردشگري در کشورهاي خود و نيز خدماتي که بخش‌هاي مختلف صنعت گردشگري نظير ايرلاين‌ها ، هتل‌ها و تورگردان‌ها براي جذب گردشگران ارائه مي کنند، پرداختند.
در نمايشگاه جاتاي امسال نيز مقامات نمايشگاه و مديران آژانس هاي گردشگري ژاپن با حضور سفير ايران، کارشناسان ستاد تبليغات و نمايشگاه ها و مديران بخش خصوصي ايران در غالب هيات هاي چند نفره ديدار و در خصوص افزايش مناسبات گردشگري به رايزني و ارايه راهکار پرداختند.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها با اشاره به پتانسيل هاي بازار توريسم ژاپن و خروج سالانه 18 ميليون گردشگر ژاپني به سوي مرزهاي جهاني اظهار داشت: بايد با اتخاذ تمهيدات مناسب در حوزه بازاريابي، سهم ايران از آمارگردشگران ژاپني و کشورهاي جنوب شرق آسيا که اشتراکات فرهنگي و تمدني زيادي با ما دارند، افزايش يابد.

برزين گفت: تلاش ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها در برنامه ريزي بلند مدت حضور هدفمند و منظم در بازارهاي تبليغاتي و نمايشگاهي گردشگري بين المللي بوده و براي تحقق اين امر در بازار توکيو، اقلام تبليغاتي به زبان ژاپني از جمله نقشه ايران ، کاتالوگ ويژه نمايشگاه ، DVD ، کارت پستال ، ساک هاي تبليغاتي و پوستر به تورگردانان و بازديد کنندگان ارائه شده است.

به گفته رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، در جاتاي 2009 سازمان هاي ميراث فرهنگي و گردشگري استان هاي کرمان و فارس نيز به معرفي جاذبه هاي منطقه اي پرداختند که اميد مي رود با تداوم اين امر در کنار جذابيت‌ها و ظرفيت هاي ملي، جلوه هاي گردشگري استاني نيز در مجامع جهاني به خوبي معرفي شوند.
برزين با اشاره به استقبال حاضران نمايشگاه جاتا از غرفه ايران به خصوص چايخانه سنتي خاطر نشان شد: مذاکرات حرفه اي ايراني ها با همتايان خود و تشکيل صف هاي طولاني براي دريافت اقلام تبليغاتي ايران در کنار ارائه آخرين اطلاعات و اخبار در مورد ظرفيت‌ها و جاذبه هاي گردشگري ايران، نشانگر آن است که برنامه ريزي براي حضور در چند دوره از نمايشگاه جاتا اکنون در حال ثمردهي است.

سفير ايران در ژاپن نيز با اشاره به اهميت حضور ايران در نمايشگاه گردشگري جاتا گفت: با توجه به اينکه گردشگران ژاپني در نظرسنجي هاي معتبر از نظر کمي و کيفي در رده بالايي قرار دارند، اکنون ژاپن بهترين بازار هدف و جذب گردشگر خارجي براي ايران بوده و بايد با برنامه ريزي مناسب سهم ايران از بازار 18 ميليوني گردشگران ژاپني به طور محسوسي افزايش يابد.

دکتر عباس عراقچي با اشاره به اينکه وجود پروازهاي مستقيم ايران‌اير به ژاپن يکي از مزيت هاي بسيار بالا در جذب گردشگران ژاپني به کشور محسوب مي شود افزود: سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن اين مسئله را جزء وظايف ملي، ميهني و اداري خود تلقي کرده و هر آنچه را که در توان دارد، در راستاي جذب گردشگران ژاپني به کشور به کار خواهد گرفت.

سفير ايران در ژاپن گفت: حضور گسترده از سوي کشورهاي مختلف، سازمان هاي گردشگري و شرکت هاي هواپيمايي از سراسر جهان در نمايشگاه جاتا، نشانگر وجود يک بازار بسيار طلايي ، خوب و گسترده گردشگري در ژاپن بوده و تحقق اهداف گردشگري ايران در بازار ژاپن نيازمند يک تلاش جدي و همه جانبه از سوي تشکيلات گردشگري، نهادهاي ذيربط و آژانس هاي توريستي ، سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن و ايران اير است که اميدواريم با اهتمام ملي، سهم ايران در اين بازار بزرگ بيشتر از برهه کنوني باشد./106


انتهای پیام/

کد خبر 138806311