زنان شاغل صنايع‌دستي را جدي بگيريم

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، معصومه جبار زارع مشاور امور بانوان استانداري اصفهان در اين نشست بر ايجاد مکاني براي عرضه دائمي صنايع‌دستي در اين استان تأکيد کرد.

وي با اشاره به اينکه نبود مکان براي عرضه و فروش صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي مشکلات بسياري را براي هنرمندان ايجاد کرده است، اظهار داشت: صنايع‌دستي با وجود توانمندي‌هاي بالا و بالقوه‌اي که دارد اگر مکاني براي عرضه توليدات باشد اشتغالزايي مناسبي را ايجاد مي‌کند.

اين مقام مسئول ادامه داد: تشکيل تعاوني‌هاي زنان صنايع‌دستي و تقويت اين مجموعه‌‌ها در حمايت از شاغلان زن صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي موثر است.

سرپرست معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نيز با بيان اينکه با توجه به آغاز سفرهاي هيأت دولت اين معاونت فعاليت‌هاي استان‌ها را بررسي مي‌کند، گفت: با توجه به فعاليت 2 هزار و 500 واحد کارگاهي در اين استان و همچنين اشتغال 8 هزار و 500 هنرمند صنايع‌دستي تلاش را بر افزايش اشتغال خانگي صنايع‌دستي قرار مي‌دهيم.

تهمينه دانيالي در ادامه اظهار داشت: با توجه به فعاليت دفتر امور بانوان استانداري اصفهان در افزايش اشتغال خانگي حمايت اين بخش از معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ضروري به نظر مي‌رسد.

وي افزود: توليد دغدغه هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي نيست بلکه عرضه و نحوه ارائه اين محصولات از اهميت بيشتري برخوردار است.

نخستين معاون زن سازمان ميراث فرهنگي کشور ياد آور شد: حمايت در ايجاد بازارچه‌هاي محلي در شهرستان‌هاي استان اصفهان بهترين همکاري اين بخش با معاونت صنايع‌دستي استان خواهد بود./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388063139