کارگاه‌هاي صنايع‌دستي اماکن تاريخي اصفهان بازديد شد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، نخستين بازديد سرپرست جديد معاونت هنرهاي سنتي کشور از پتانسيل‌هاي صنايع‌دستي استان‌ها از اصفهان آغاز شده است.

در دومين روز از سفر سرپرست معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي به استان اصفهان، بازديد از کارگاه‌هاي فعال صنايع‌دستي در رأس برنامه‌ها قرار گرفته است.

بنابراين گزارش اين مقام مسئول صبح امروز از کارگاه تخت فولاد اصفهان ديدار کرده که در اين کارگاه 14 رشته صنايع‌دستي توليد مي‌شوند.

در اين مجموعه رشته‌هاي گره چيني، گليم،چوب بري، فيروزه کوبي، معرق و سفال سازي اصفهان توسط هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي استان توليد مي‌شوند.

اين گزارش حاکي از آن است که سرپرست معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي از کارگاه صنايع‌دستي واقع در خانه تاريخي شيخ الاسلام نيز بازديد مي‌کند.

همچنين کارگاه خانه جواهري اصفهان نيز با حضور توليد کنندگان و صنعتگران اين استان امروز آماده بازديد سرپرست معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور مي‌شود.

بر پايه اين گزارش کارگاه‌هايي که امروز مورد بازديد قرار گرفت همگي در خانه‌هاي متروکه‌اي واقع شده‌اند که توسط سازمان ميراث فرهنگي استان مرمت و در اختيار بخش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي قرار گرفته است.

معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اصفهان با هدف احياء رشته‌هاي منسوخ شده و يا در حال منسوخ اين مکان‌ها را به اين رشته‌ها اختصاص داده است.

اين در حالي است که ترويج و توسعه رشته‌هاي صنايع‌دستي در کنار بازاريابي براي اين محصولات از ديگر اهداف راه اندازي کارگاه‌هاي صنايع‌دستي در اين مکان‌ها بوده است./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388063160