با آموزش فرهنگ‌‌سازي کنيم

رئيس انجمن صنفي دفاتر هواپيمايي و جهانگردي خراسان رضوي به ميراث‌آريا(chtn) گفت: شهر مقدس مشهد به عنوان دومين کلان‌شهر کشور و به عنوان پايلوت گردشگري مذهبي کشور سالانه پذيراي 25 ميليون زائر از اقصي نقاط کشور و کشورهاي مسلمان است.

محمد‌ روحاني ادامه داد: به رغم برخورداري از اين تعداد بالاي زائر که در قالب گردشگري مذهبي جاي مي‌گيرند اما هنوز نتوانسته است به معيارهاي مناسب و مورد نياز براي خدمات‌رساني به زوار دست پيدا کند.

وي زيرساخت‌هاي نامناسب را مهمترين مشکل گردشگري استان خراسان رضوي عنوان کرد و افزود: اين مشکل در صنعت حمل و نقل، از فرودگاه گرفته تا راه‌آهن و ترمينال، تاسيسات اقامتي، مبلمان شهري و تمامي حوزه‌هاي مرتبط با گردشگري مشهود است.

روحاني اظهار داشت: اگرچه در راستاي توسعه صنعت گردشگري در استان خراسان رضوي گام‌هاي زيادي برداشته شده است، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسيده‌ايم و اين به عدم فرهنگ‌سازي در اين زمينه باز مي‌گردد.

وي در رابطه با فرهنگ‌سازي به اهميت آموزش اشاره کرد و يادآور شد: يکي از مهمترين مسائل در ارتباط با توسعه اين صنعت آموزش دست‌اندرکاران گردشگري اعم از فعالان دفاتر خدمات مسافرتي، مراکز اقامتي، هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذيرها و ساير افرادي است که به نوعي با اين صنعت ارتباط دارند.

رئيس انجمن صنفي دفاتر هواپيمايي و جهانگردي استان خراسان رضوي از کارکنان سازمان هواپيمايي و فرودگاه‌هاي کشور، اداره گذرنامه، راه‌آهن، ترمينال‌هاي مسافربري نيز به عنوان افرادي ياد کرد که نيازمند گذراندن دوره‌هاي آموزشي در رابطه با گردشگري هستند./115

انتهای پیام/

کد خبر 138808101