هنرمندان بالاي پنجاه سال صنايع‌دستي به بيمه اميدوار باشند

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، تهمينه دانيالي در نشست دوستانه با نمايندگان تشکل‌هاي مردم نهاد صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي با بيان اين مطلب گفت: هدف از اين گردهمايي هم انديشي براي حل مشکلات صنايع‌دستي و بررسي راهکارهايي براي واگذاري بخشي از فعاليت‌ها به اين مراکز بوده است.

وي با اشاره به اينکه معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در تلاش براي رفع موانع پيش روي تشکل‌هاي غير دولتي صنايع‌دستي است، اظهار داشت: حل مشکلاتي که به نوعي به معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي مربوط مي‌شود براي ما قابل بررسي است.

سرپرست معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ادامه داد: با توجه به فعاليت قابل توجه هنرمندان صنايع‌دستي در قالب تشکل‌هاي غير دولتي حمايت از آن‌ها مورد توجه قرار دارد.

دانيالي تصريح کرد: اين معاونت به سمت و سوي ماندگار کردن چهره‌هاي شاخص صنايع‌دستي در قالب همايش چهره‌هاي ماندگار است.

وي با بيان اينکه رايزني‌هايي با شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اجرايي شدن اين برنامه صورت گرفته است، گفت: بحث بيمه براي هنرمندان صنايع‌دستي و قالي بافان کشورمان نيز از ديگر مباحث حمايتي اين معاونت است.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: موضوعي که در بحث بيمه هنرمندان حائز اهميت است حل مشکل بيمه صنعتگران بالاي پنجاه سال است.

سرپرست اين معاونت اضافه کرد: قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي در خصوص بيمه هنرمندان شناسه دار صنايع‌دستي و قالي بافان، هنرمندان زير 50 سال را در بر مي‌گيرد.

وي با تأکيد بر اينکه تعداد هنرمندان پيشکسوت صنايع‌دستي کشورمان چندان زياد نيست، افزود:‌ هنرمندان در سنين بالا نيازمند حمايت بيمه‌اي هستند که تلاش براي حل اين معضل آغاز شده است.

تهمينه دانيالي در ادامه اظهار داشت: همچنين بخشي از پتانسيل‌ها براي معرفي صنايع‌دستي در روستاهاي هدف گردشگري واقع شده که با ارائه دستورالعملي به سازمان‌هاي استاني سعي مي‌شود بهترين فضا در اين مکان‌ها به معرفي اين بخش اختصاص يابد.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ تشکل‌هايي که در بحث گردشگري صنايع‌دستي فعاليت مي‌کنند مي‌توانند اين روستاها را براي بازديد گردشگران هدف قرار دهند.

دانيالي يادآور شد: به منظور تسهيل چاپ کتاب‌هايي با موضوع هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي، در صورت داشتن ويژگي‌هاي مورد نظ،ر اين معاونت در انتشار آن‌ها نهايت همکاري را مي‌کند./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388081211